Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că nu are de gând să renunțe la bani, ci să ceară mai mulți, în contextul în care ministerele au primit sarcina de a face reduceri a cheltuielilor, afirmând că la Transporturi trei sferturi din buget se îndreaptă spre investiţii, iar alte 15 procente merg pentru lucrări de întreţinere la drumuri și căi ferate, informează Agerpres.
Întrebat cu ce propuneri de tăieri de cheltuieli se va prezenta la Guvern, ministrul a răspuns: "În aceasta după-masă o să am o şedinţă cu colegii din minister. Le-am cerut după-masă să îmi facă, aşa, o imagine de ansamblu. 70% din bugetul Ministerului Transporturilor - mi-aş dori să fie şi alte ministere ca şi Transporturile - 70% în acest moment merg pe investiţii, deci din start de cei 70% nu ne atingem. 15% din cei 30% rămaşi merg pentru lucrări de întreţinere la CNAIR şi la CFR, alţi aproximativ 12% merg pe subvenţiile către metrou şi către ARF. Un fond de cam 3% din buget este ţintit pe cheltuieli de personal", a detaliat ministrul.
"Vorbim totuşi de un minister în care 70% din buget e pe investiţii şi aia e foarte bine. Şi celelalte procente sunt absolut necesare. Dacă se va considera necesar să tăiem de la întreţinere de drumuri şi de căi ferate, o să vedem, dar datoria mea este să prezint acest buget. În momentul în care va veni rectificarea, eu o să cer mai mulţi bani la Ministerul Transportului, n-o să dau bani, pentru că sunt foarte multe proiecte care trebuie să fie implementate. Aşa cum ştiţi, PNRR-ul a început să funcţioneze şi pe titlurile respective va trebui să ni se suplimenteze suma de 3 miliarde, pentru că nu este îndeajuns pe ceea ce va cheltui Ministerul Transporturilor pe titlurile respective - 60 şi 61 din câte ţin eu minte - nu e suficientă. Vom cheltui mai mult decât atât. Deci, la Transporturi, din contră, la rectificări, o să cerem bani, pentru că vorbim de investiţii, vorbim de proiecte mari care, iată, au început să fie implementate şi eu nu mi-aş dori să le oprim", a adăugat Sorin Grideanu.
Editor : D.R.