Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, la Interviurile Digi24.ro, că autostrada Comarnic-Brașov ar urma să coste 8 miliarde de euro, sumă despre care spune că este mult prea mare. Motivul pentru care construirea autostrăzii pe Valea Prahovei este atât de mare ar fi traseul acesteia.
„Nu se poate, și este părerea mea, să venim cu variante care să ne ducă într-un final la o sumă apropiată de 8 miliarde de euro pe 100 și ceva de kilometri de autostradă, dacă se adoptă anumite soluții de a merge aproape mai mult de jumătate din traseu prin tunel. Înțeleg toate aceste chestiuni care țin de autoritățile locale, este o zonă turistică, este o zonă dezvoltată, trebuie să ținem cont și de specificul acelui loc, dar trebuie găsit acel echilibru”, spune ministrul Transporturilor.
Grindeanu a dat de înțeles că ar exista interese în zonă pentru ca traseul să fie unul care să ocolească stațiunile de pe Valea Prahovei.
„Tot timpul vor exista, nu doar pe Comarnic-Brașov, tot timpul au fost discuții de acest tip, dar nu e rolul meu să fac anchete. Rolul meu e să coordonez activitatea ca cei de la CNAIR să ia deciziile cele mai bune pentru statul român și pentru români și să nu țină cont de interese de acest tip. Că unii vor să tragă traseul mai la stânga sau la dreapta, sunt oameni care tot timpul vor fi, și nu doar în România. Dar atâta timp cât instituțiile iau deciziile cele mai bune și din punct de vedere financiar, cele mai bune pentru implementarea unui proiect, pot să fie 10.000 de grupuri de interese, decizia e luată din această perspectivă”, a precizat Grindeanu.
Întrebat despre posibilitatea ca autostrada să fie construită în regim public-privat, așa cum declara recent premierul Nicolae Ciucă, ministrul Transporturilor spune că „este una dintre posibilități”.
„Parteneriatul public-privat este una dintre posibilități, dar nu înseamnă că se va lua această decizie. Suntem în situația în care elaborăm SF, proiectul, vedem care este soluția finală și după aceea alegem una dintre variante, dar să știți că s-a mai încercat de vreo patru ori această varinată”, a declarat acesta.
Sorin Grindeanu s-a arătat însă nemulțumit de durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate și pentru proiectare, atribuit de predecesorul său.
„Ca să punem lucrurile în parametrii reali. Când am venit la Ministerul Transporturilor eram în următoarea situație, suntem și acum în acceeași situație: o licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectării, atribuită de cel care a fost înaintea mea, durata e undeva pe la 5 ani pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectării, și suntem în acea perioadă. Există discuții destul de dese cu cei care au câștigat această licitație, cu compania de proiectare, apropo de trasee, există discuții cu autoritățile locale. Noi ne aflăm în acea perioadă în care se discută între beneficiari, CNAIR, și cei care elaborează, discuții legate de aceste trasee. (...) Sigur că am o nemulțumire personală legat de durată, dar e un contract atribuit, în vigoare, oamenii se află în termenii contractului, că cei care au dat acest contract pot fi certați pentru durata acestui contract, cred că da. Totuși, aproape 5 ani e cam mult”, a mai spus ministrul.
Editor : R.K.