Grindeanu: De vreo 11 ani încercăm să păcălim Comisia Europeană cu CFR Marfă. E momentul să alegem o soluție

Data actualizării: Data publicării:
locootiva de marfa
Foto: arhivă Facebook/CFR Marfă

Autorităţile române încearcă de vreo 10-11 ani să îi păcălească pe cei de la Comisia Europeană legat de CFR Marfă, însă este momentul ca, asumat, să alegem o soluţie, fie că este vorba de una precum Alitalia, adică desfiinţare şi reînfiinţare, fie de un transfer la un alt operator, cum este Rofersped, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„Eu am avut o discuţie în urmă cu 2-3 săptămâni cu d-na comisar Vestager (Margrethe Vestager - comisarul european pentru concurenţă - n. r.) pe două componente. Atât pe TAROM, cât şi pe CFR Marfă. Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. (...) Zona cealaltă, de CFR Marfă, este mai dificilă decât zona de TAROM, pentru că acolo vom merge - şi ştim situaţia companiei - acolo vom merge cu mai multe scenarii, urmând ca după acest dialog cu Comisia Europeană să alegem unul dintre aceste scenarii şi să mergem pe el fără a ne mai împiedica", a afirmat Grindeanu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România.

Potrivit acestuia, este momentul ca România să îşi asume o soluţie în legătură cu CFR Marfă, deşi fiecare variantă vine cu plusuri şi cu minusuri.

„Adevărul e cam următorul: de vreo 10-11 ani tot încercăm să îi păcălim pe cei de la Comisie legat de CFR Marfă, să găsim tot timpul tot felul de soluţii şi care într-un final ne-au dus la situaţia în care ne-au dus. Nu, asumat, în acest moment trebuie aleasă una din soluţii, fie că vorbim de o soluţie de tipul Alitalia, de exemplu, chiar dacă vorbim de CFR Marfă, adică desfiinţare şi reînfiinţare. Este o soluţie acceptată de Comisie.

Atâta timp cât s-a putut la Alitalia se poate şi altundeva. Fie că vorbim de un transfer către un alt operator - Rofersped. Aceste lucruri trebuie discutate transparent, agreate cu Comisia şi mers mai departe. Privatizarea e, iar, una din componentele respective. Acest dialog trebuie spus cât se poate de transparent, iar fiecare din aceste variante are plusuri sau minusuri. Nu există soluţia perfectă în ceea ce înseamnă CFR Marfă. Depinde la care dintre ele vom ajunge, dar nu există soluţia perfectă", a susţinut şeful de la Transporturi, citat de Agerpres.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
bile loto
Rezultate LOTO - Joi, 21 noiembrie 2024. Numerele extrase și premiile puse în joc de Loteria Română
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...