Nicolicea reorganizează Comisia juridică: "Să fim şi eficienţi în sensul de rapiditate"

Data actualizării: Data publicării:
nicolicea

Preşedintele Comisiei juridice a Camerei Deputaţilor, Eugen Nicolicea, a anunţat, miercuri, că activitatea comisiei va fi reorganizată astfel încât să se lucreze în trei subcomisii, după care se va da un vot în plenul reunit al comisiei, pentru a fi mai eficienţi în sensul de rapiditate”, scrie News.ro.

nicolicea

„Vom face o reorganizare cu trei subcomisii câte un vicepreşedinte conduce o subcomisie, câte un deputat va fi raportor la fiecare lege, se lucrează pe subcomisii şi după aceea se dă un vot în plenul reunit al comisiei. Prin asta o să fim mai eficienţi”, a susţinut Nicolicea, în şedinţa Comisiei.

Deputatul PSD a mai spus că nu se vor mai admite introduceri pe ordinea de zi dacă nu se respectă termenele regulamentare.

„De asemenea, nu o să mai admitem introduceri pe ordinea de zi, decât cu mari excepţii, dacă nu respectăm termenele regulamentare. În plus de asta, evident, dacă avem raportori la o anumită lege, nimeni nu mai poate să spună că nu ştie despre ce este vorba. Deci, respectăm regulamentul cu organizarea noastră în aşa fel încât toată lumea să se încadreze, să ştie despre ce este vorba şi să fim şi eficienţi în sensul de rapiditate”, a explicat preşedintele Comisiei juridice.

Eugen Nicolicea a susţinut că, la următoarea şedinţă, va prezenta cele trei subcomisii, conduse de vicepreşedinţi”.

„Vicepreşedintele conduce şedinţa şi are grijă să respecte procedurile, dar despre o anumită lege vorbeşte deputatul raportor, nu vicepreşedintele. Deci, cam cum este judecătorul în Statele Unite, el nu dă verdicte, dă juriul, dar el se obligă să respecte regulile, cam asta face vicepreşedintele. Acolo unde vor exista divergenţe, acelea se discută în plenul comisiei. Cred că este mulţumitoare această organizare”, a subliniat deputatul PSD.

Preşedintele Comisiei juridice a afirmat că deputaţii vor primi materialele cu 24 de ore înaintea şedinţei, deoarece nu mai acceptă încălcări de termene.

„V-am spus că nu mai acceptăm încălcarea de termene, deci toţi colegii trebuie să primească materialele cu 24 de ore înainte, ce nu se încadrează în termenul ăsta, se va discuta săptămâna viitoare, că nu crapă nimeni dacă respectăm termenele. Mici excepţii se pot face în situaţii extraordinare. În rest nu e nimic urgent să nu aştepte patru zile, termenele de raport fiind mult mai largi”, a conchis Eugen Nicolicea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri