Consiliul IMM-urilor: În 2017, 290 de modificări la Codul Fiscal
Data actualizării: Data publicării:
Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România. Foto. gov.ro
România se află pe primul loc în Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte numărul de acte normative adoptate anul trecut, iar aproape jumătate dintre acestea au impact direct sau semnificativ asupra IMM-urilor, a declarat, marţi, Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR). Consiliul arată și că mai bine de jumătate din Codul fiscal a suferit modificări.
Sursă foto: gov.ro
Consiliul condus de Florin Jianu, fost ministru în Guvernul Grindeanu, arată că, anul trecut, cadrul legislativ a fost major modificat, fiind adoptate 1.388 de acte normative. Din acestea, 278 legi, 117 ordonanţe de urgenţă, 30 de ordonanţe simple şi 963 hotărâri de Guvern. La acestea se adaugă cele 3.344 de ordine emise doar de ministrul Finanţelor şi 1.907 de ordine emise de ministrul Muncii.
„80% din actele normative anul trecut au fost iniţiate de Guvern şi doar 20% de Parlament, dar şi din acestea jumătate au fost legi de aprobare a ordonanţelor de urgenţă emise tot de Guvern. Deci, practic, Parlamentul a fost o anexă de legiferare a Guvernului”, a spus preşedintele CNIPMMR.
Astfel, România se situează pe primul loc în topul Europei Centrale şi de Est în ceea ce priveşte numărul modificărilor legislative, iar 45% dintre actele normative adoptate afectează direct sau semnificativ întreprinderile, inclusiv IMM-urile.
În 2017, prin 11 acte normative, au fost modificate 290 de articole din Codul fiscal, se mai arată în sinteza CNIPMMR.
Potrivit CNIPMMR, din totalul de 12 măsuri principale cu impact asupra IMM-urilor promise de Guvern anul trecut, doar cinci au fost transpuse în practică total sau parţial. Totodată, gradul de implementare a programului de guvernare în ceea ce priveşte IMM-urile este de o treime.
„Acesta este un grad redus de implementare, culmea este că nu s-au îndeplinit nici măcar măsurile care nu necesitau cheltuieli de la stat”, a declarat Florin Jianu.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.