Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Educaţiei Ligia Deca, după rezultatele testelor PISA, să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ. El a subliniat că orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţa. "Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune, pentru că nu se va întâmpla", a spus premierul.
"Vă anunţ că în acest weekend vom lucra împreună pe proiectul de buget pe 2024, unde investiţiile reprezintă fundamentul viziunii noastre de dezvoltare economică. De asemenea, va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie, ca să fie clar pentru toată lumea", a spus premierul în şedinţa de Guvern.
Marcel Ciolacu a venit cu o solicitare pentru ministrul Educaţiei, în urma rezultatelor de la testele PISA.
"După rezultatele României la testele PISA, îi cer doamnei ministru Deca să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ. Orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţa.
Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune. Pentru că nu se va întâmpla.
Aşadar, trebuie introduse criterii de perfomanţă în funcţie de care salariile vor creşte".
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a anunţat, marţi, că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la acelaşi nivel ca în 2018, menţionând că, spre deosebite de alte state, ţara noastră nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor.
România a obținut la testele PISA un scor total de 428 de puncte, care înseamnă un nivel 2. România demonstrează că e una dintre cele mai slab cotate țări din punct de vedere al educației. Elevii români nu au competențe minime necesare. La testare au participat elevi de 15 ani.
Editor : G.M.