Ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, şi cântăreţul Mihai Sturzu fac echipă într-un afiş electoral din care reiese că amândoi vor o Românie puternică.
„Nu este nici bun, nici rău, sunt două personaje, un ministru pe care lumea încă nu-l știe. Un artist care îmbrăcat așa își mai pierde din ,,recunoscibilitate''. E doar de nicăieri, așa, afișul ăsta”, a explicat Andrei Borțun, specialist în comunicare
Un alt candidat USL promite marea reunire naţională.Nu este singurul mesaj şi nici singura promisiune ce se regăseşte pe afişul din care zâmbeşte discret Florian Popa. „E cam mult, e cam aglomerat. Promite mult domnul profesor”, spune Borțun.
Faţă de atitudinea cuminte a candidatului USL, cel al PPDD atrage imediat atenţia.
„E și un ok, apoi e și un pistol. Sunt niște personaje din astea de folclor, niște personaje populare, inventate, niște supereroi”, explică specialistul.
Pe multe dintre afişele candidaţilor ARD, indiferent ce mesaj transmit, se regăseşte noul simbol - inima.
„Faptul că spun ARD sau ard chiar nu-mi cerea o inima. Nu cred că o inima, oricum ar fi fost desenată, și dacă era mai tăioasă și mai riguroasă, până la urmă e o inimă, e Valentines Day, ei pleacă la luptă. Mi s epare greu să pleci cu inimioara asta în piept la marea luptă”, spune Andrei Borțun.
Alţi candidaţi nu au mers pe linia partidului. Şi-au construit singuri mesajele. Alina Gorghiu, spre exemplu, mizează pe meseria sa de avocat. „Ca femeie în politică sigur te ajuta ochelarii. E o fată tânără, europeană, frumoasă. Aflăm și că-i avocat, nu asta îi va aduce un plus sau un minus în cabina de vot”, explică Andrei Borțun.
Pe lângă afişele clasice, unele partide au conceput şi mesaje care să şocheze sau să stârnească râsul. Dacă au reuşit, decide electoratul.