Ministrul propus pentru portofoliul Transporturi și Comunicații, Lucian Bode, a primit aviz pozitiv în comisia de Transporturi. Au votat 31 de parlamentari pentru, unul împotrivă și alți 10 s-au abținut. În audierea din comisie, Bode a anunțat că metroul din Drumul Taberei nu va fi finalizat în acest an și că sunt mai multe probleme în ceea ce privește proiectele mari de infrastructură. Ministrul a anunțat că va apela la DNA în privința litigiilor pentru care statul plătește sute de milioane de euro.
Principalele declarații ale lui Lucian Bode:
„Nu mă veți vedea să îmi asum, precum doamna Plumb, 180 de kilometri de autostradă. Avem mii de kilometri de autostradă pe hârtie. Nu cred că ar fi serios din partea mea să îmi asum obiective lăsate cu „bombe” de guvernarea PSD. Vă asigur că după ce fac evaluarea vă voi spune câți kilometri de autostradă vom avea în 2020”, a declarat Bode.
Transporturi
-Centura Bucureștiului- Cu toții ne-am dori să vedem DN-ul finalizat, Centura sud si Centura nord finalizate. Stadiul îl știu și sunt convins că îl știți. Sunt blocaje, spre exemplu pe zona de nord, pe lotul 4 sunt probleme de mediu, s-a suspendat lotul 2 din sectorul nord, la fel și lotul 3. Ce e important avem bani europeni, 1,7 miliarde de euro, și un termen rezonabil de execuție, 12 luni proiectare, 36 de luni execuție.
-Autostrada Sibiu Pitești este în preocupările mele.
-Obligația fiecărui ministru este să respecte legea. A fost adoptată o lege pentru Autostrada Unirii și Guvenul are obligația să găsească resurse și să finanțeze acest obiectiv. 312 km, 8,2 miliarde de euro. Dar pentru a uni Moldova de Transilvania și de bucurești nu cred că putem vorbi de nici o suma ca fiind prea mare.
-Autostrada Transilvania – din nefericire situația se prezintă extrem de prost. Astăzi vorbim de tronsonul de Dihaira la Borș care e în lucur și va fi finalizat, 5,3 km, dar secțiunea Mihăiești Surplacu de Barcău se așteaptă clarificări, proiectul este blocat. Pe tronsonul Surplacu de Barcău Chilibiș, contractul a fost anulat. Și mă întreb cum firma respectivă a fost descoperită doar acum că este în faliment. Pe Chilibiș - Biharia astăi suntem la a 3-a instanță, avem termen săptămâna viitoare.
-Autostrada Comarnic - Brașov vom cere puncte de vedere din partea Comisie și aprobarea Comisiei Europene, iar daca Banca Internațională va susține acest proiect vom putea face autostrada și în parteneriat public-privat, dar nu așa cum a vrut să facă Guvernul Dăncilă.
-Durmul Ploiești-Focșani-Bacău-Siret e unul dintre proiectele care se încadrează la fonduri europene. Din 2021 să lansăm procedura de execuție. Mi-aș dori să mergem pe varianta de autostradă.
-avem litigii de peste 1 milion de euro, vor fi trimise la DNA. Ca să ne lămurim de ce statul plătește bani pe obiective finaliate 99% și nerecepționate (sunt probleme pentru că de multe ori lipsesc toate autorizațiile emise de stat)
Feroviar
-Avem în acest moment o mare problemă în a accesa bani alocați României pentru reabilitarea căilor ferate.
METROREX – pe secțiunea M5 până la Eroilor. Așa cum arată astăi lucrările nu este posibilă finalizarea până la finalul anului. Pe M^ Otopeni instenționez să mă adresez Comisiei Europene pentru că astăzi va fi foarte greu să finalizăm acest obiectiv. Avem finanțare Japoneză. Mă voi adresa comisiei europene ca să vedem dacă nu putem să finanțăm integral din fonduri europene acest obiectiv.
CFR Marfă este o situație foarte, foarte dificlă. Acel ajutor de stat 373 de milioane de euro prin ștergerea datoriilor va trebui recuperat. Sunt într-o situație grea. Va trebui să luăm o decizie urgentă, sunt 6000 de angajați afectați.
TAROM
TAROM trebuie să redevină o companie orientată spre client. Ne propunem să reducem pierderile, da pentru început vom efectua o analiză realistă asupra tuturor contractelor încheiate de companie cu accent pecontractele de achiziționare a aeronavelor.
Comunicații:
Despre impozitarea salariilor din IT, Lucian Bode a declarat că în guvernarea PNL „nicio categorie profesională nu o să fie impozitată fără o analiză serioasă a acestor impozite”.
Editor: Robert Kiss