Potrivit lui Dan Matei Agathon, criza laptelui ar fi putut fi gestionată mult mai bine dacă autoritățile din România ar fi reacționat prompt la acuzații.
Mai mult de atât, acesta sugerează că ar fi existat interese ascunse în spatele acestor scandaluri.
„E un deficit de comunicare intraministerial și extraministerial. Mă gândesc la scandalul ăla cumplit în care am fost târâți ca niște fraieri. Având analizele în mână, am reacționat după o săptămână. Când vezi că ieși dintr-un scandal, de la carne ajungi la curcan, la lapte, la pere și gutui, în fiecare zi ieșea câte un scandal de acest tip, nu pune pe nimeni pe gânduri?”, a susținut fostul ministru al Turismului în emisiunea „Săptămâna sub lupă” de la Digi24.
Agathon a subliniat, din nou, că lovitura pe care a primit-o România în cazul laptelui a fost cauzată și de lipsa de reacția a autorităților din țara noastră.
„Singurul loc unde exportam mai mult decât importam era laptele și produsele lactate. Acolo ne-a lovit cel mai mult, pentru că n-a ieșit unul să spună că aflatoxina există în România de când au apărut vacile. În Germania, aflatoxina are permisivitate în lapte de 400 de unități, iar în România de 180”, a afirmat acesta.
Vicepreședintele Alianței Confederațiilor Patronale din România a sugerat o campanie pe care ar putea să o facă președintele și premierul țării pentru a promova produsele lactate românești.
„Tu, ministru, ieși la televizor, ia-ți cinci sticle de lapte și bea câte un pahar din fiecare sticlă, pentru că românul e manipulat cu televiziunea. El crede ce vede. Am mai sugerat să pună pe fiecare recipient de lapte o bulină pe care să scrie așa: Eu, Victor Ponta, eu, Traian Băsescu, eu, Daniel Constantin, recomand acest lapte produs în România. Beți-l și voi!”, a mai declarat Agathon.