Candidatul Dreptei la Primăria Capitalei continuă prezentarea soluțiilor pe care le propune pentru rezolvarea traficului din cel mai aglomerat oraș al țării.
La conferința de presă susținută astăzi în zona Militari, Nicușor Dan a vorbit despre proiectul marilor parcări din jurul Bucureștiului și a propus crearea unui sistem "park&ride", soluție care va duce la descongestionarea traficului.
Soluția propusă de Nicușor Dan este realizarea unui sistem de 15 mari parcări în jurul Bucureștiului, în 15 puncte importante, care vor fi corelate și cu stațiile viitorului metrou de suprafață propus de candidatul Dreptei, dar și cu alte mijloace de transport în comun.
"Traficul din București este principala problemă a bucureștenilor și e logic ca răspunsul, soluțiile la traficul din București să fie principala mea preocupare în programul pe care vi-l adresez", a declarat Nicușor Dan.
În viziunea candidatului la Primăria Capitalei, avantajele unui astfel de sistem vizează, în primul rând, descongestionarea traficului la principalele intrări din București. El a menționat faptul că deși aparent aceste parcări sunt plasate în afara orașului, ele vor avea un impact pozitiv substanțial asupra bucureștenilor tocmai pentru că marele trafic pe care ei îl suportă este de la mașini care vin din afara orașului, de la cei care lucrează aici, dar locuiesc în afară.
De asemenea, la capitolul beneficii, Nicușor Dan a punctat rezolvarea unei alte probleme importante pentru bucureșteni. Este vorba despre reducerea poluării, prin folosirea de către populație a sistemului de transport în comun electric și nu a mașinilor personale, ca până acum.
Un alt avantaj major al sistemului de mari parcări este oferirea unei soluții de transport mai rapidă. Nu în ultimul rând, sistemul de mari parcări împreună cu metroul de suprafață vor genera dezvoltare, deci mai multe locuri de muncă pentru bucureșteni.
Conform proiectului propus de candidatul Dreptei, "aceste parcări vor fi amplasate la principalele intrări în oraș, vor avea între 500 și 2000 de locuri, în funcție de importanța arterei care intră în oraș și le va fi asigurată supraveghere și pază pentru ca oamenii care își lasă mașinile aici să aibă garanția că le găsesc în siguranță".
Finanțarea pentru aceste parcări va veni din bani europeni, spune Nicușor Dan și "ar fi putut fi finanțate și până acum din acești bani europeni încă din 2010, numai că Primăria Capitalei a fugit de banii europeni, dovadă a incompetenței de care a dat dovadă în 10 ani." Termenul de realizare estimat pentru finalizarea proiectul este de un mandat.
"Este o soluție pe care marile orașe occidentale au adoptat-o deja cu mare succes de 30-40 de ani, trebuie doar să o copiem", a spus Nicușor Dan. El a oferit și câteva exemple de succes din alte orașe europene, precum Varșovia, unde acest sistem a fost implementat și funcționează, dar și din orașe din România, precum Brașov, Oradea, unde proiectele se află deja în stadiu de execuție.
"Se poate și în București, trebuie doar să schimbăm administrația", a punctat candidatul Dreptei la Primărie.
Bucureștiul se află în prezent pe locul 5 în topul celor mai aglomerate orașe din Europa. Nicușor Dan, candidatul Dreptei la Primăria Generală, a propus deja o serie de măsuri pe care le are în vedere pentru soluționarea transportului în București: înființarea metroului de suprafață, folosind resursele de infrastructură feroviară existente deja în București, optimizarea rețelei de transport public de suprafață, electrificarea flotei STB, semaforizarea inteligentă a orașului și sistemul marilor parcări din jurul Bucureștiului, prezentat astăzi.
Articol sustinut de PNL