Şeful agenţiei de publicitate Papaya Advertising, Robert Tiderle, care a lansat un clip numit „Copiii referendumului”, prin care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie, va fi audiat, marţi, la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale, în urma unei plângeri depuse de 13 parlamentari.
Informaţia a fost făcută publică de Robert Tiderle, pe pagina sa de Facebook, unde a postat citaţia.
„Ca urmare a sesizării (...), ce are ca obiectul memoriul adresat de un grup de 13 parlamentari cu privire la clipul intitulat Copiii referendumului realizat de SC. Papaya Advertising SRL, vă invităm să vă prezentanţi în data de 6.11.2018 orele 8.30, la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale (...) în vederea clarificării tuturor aspectelor referitoare la obiectul sesizării”, se arată în adresa transmisă agenţiei.
Reacţia lui Robert Tiderle a fost: „13 penali din Parlament vs. o agenţie de publicitate. Până marţi o să număr minutele".
Spotul Papya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, a fost inspirat din serialul „The Handmaid’s Tale” („Povestea slujitoarei”), care are la bază romanul omonim al autoarei Margaret Atwood şi în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea.
Clipul prezintă o perioadă post-referendum în care copile îmbrăcate în pelerine lungi, roşii, la fel ca cele ale servitoarelor din serial, au un dialog scurt cu o femeie - personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum „la îndemnul partidului şi al conducătorului".
Filmul realizat de Papaya Advertising prezintă România de după referendum.
„Da, dragele mele, atunci a început totul. Printr-o mobilizare iexemplară (sic!), părinţii voştri au reuşit să se întoarcă la valorile tradiţionale. Totul, la îndemul partidului şi al conducătorului”, răspunde femeia. Fetiţele rostesc în cor „Îndrăzneşte să crezi”, motto-ul PSD în campania electorală.
„Să nu uitaţi că lor le datoraţi totul! Pentru că voi sunteţi...”, continuă femeia, în timp ce fetiţele răspund „Copiii referendumului”.
Lângă copilele aşezate în cerc pe scaune apare şi o imagine a „conducătorului”, un bărbat care seamănă cu liderul PSD, Liviu Dragnea.
Clipul se încheie cu un cadru larg, în care o femeie este arsă pe rug, iar copiii sunt obligaţi să privească. În jur sunt mai multe astfel de ruguri, iar în spate se află clădirea Parlamentului.
„Depinde de noi ce viitor le pregătim. Staţi acasă dacă vă pasă. #boicot”, este mesajul din spotul promovat şi pe pagina de Facebook, cu textul „Pentru ca răul să nu se întâmple, e suficient ca oamenii buni să stea acasă”.
Compania Papaya Advertising s-a făcut remarcată prin clipurile cu mesaje sociale. De exemplu, într-un spot publicitar pentru Savana este ironizată familia tradiţională prin prezentarea unei familii mai puţin „tradiţionale”: o femeie şi un bărbat au copii, dar nu sunt căsătoriţi, bărbatul găteşte, femeia are un tatuaj. Într-un clip pentru Transavia, este promovat mesajul „Dacă mai mulţi ar fi făcut lucrurile aşa cum trebuie, România ar fi arătat altfel”, iar în iunie anul acesta agenţia a dat o zi liberă angajaţilor pentru a putea ieşi la protestul antiguvernamental.