După ce o bucată de șină a intrat într-un tramvai din București în vară și a rănit un călător la picior, recent a avut loc un nou incident pe același traseu. Un șofer s-a ales cu roata tăiată la propriu, de o așchie de șină, în timp ce încerca să iasă de pe strada pe care locuiește. Omul a scos din cauciuc o bucată întreagă de metal. Reprezentanții Societății de Transport Public din București spun că doar anul acesta au făcut sute de lucrări mici, care să țină linia tramvaiului 19 funcțională și sigură.
Mădălin Apostol pleca la muncă în urmă cu câteva zile, când și-a dat seama că are pană. Când a coborât din mașină a găsit înfiptă în cauciuc o bucată din șina de tramvai.
"Făcând la stânga, mi-a intrat în lateral această bucată de șină, am găsit-o foarte puțin afară, o porțiune de 10 centimetri era înauntru în roată. Am schimbat ambele cauciucuri 600 de lei O să încerc să fac o sesizare să văd ce mi se răspunde", spune bărbatul.
Șina pe care circulă tramvaiul 19 este una dintre cele mai deteriorate din București. În luna iunie a acestui an o bucată de șină s-a desprins și a intrat prin podeaua tramvaiului 19 rănind unul dintre călători. Situația nu s-a schimbat de atunci, iar calea de rulare are nevoie permanentă de lucrări de întreținere, pentru ca evenimentul să nu se repete.
STB spune că doar anul acesta, pe traseul 19, au avut loc peste 400 de lucrări de întreținere. Călătorii spun că nu se simt în siguranță când urcă în tramvai.
"Este un tronson care necesită modernizare, din păcate acesta nu se regăsește în planul de dezvoltare locală. Vorbim de Calea Șerban Vodă și Nerva Traian unde au fost recent incidente sperăm să se găsească o formă de finanțare și a acestor tronsoane", a precizat Cristian Marin, fondator al asociației "Metrou ușor".
În acest moment, în București, sunt peste 50 de kilometri de rețea de nemodernizați, care reprezintă 33% din actuala rețea. Primăria Capitalei nu a răspuns până acum la solcitarea Digi24 privind situația liniei 19.
Editor : A.A.