Pelerinajul de Sfânta Parascheva începe astăzi. Timp de o săptămână, sute de mii de pelerini sunt așteptați la Catedrala din Iași

În perioada 8-15 octombrie se desfășoară unul dintre cele mai așteptate și importante evenimente religioase din România. Timp de o săptămână, sute de mii de credincioși ajung la Iași pentru Pelerinajul de Sfânta Parascheva. Anul acesta, la Catedrala Mitropolitană sunt aduse și Moștele Sfântului Mare Mucenic și Tămăduitor Pantelimon.
Pelerinajul Sfintei Parascheva începe astăzi, 8 octombrie și durează până marți, 15 octombrie. În toate aceste zile, credincioșii pot veni să se roage și să se închine la moaștele Cuvioasei Parascheva, dar și la moaștele Sfântului Pantelimon, aduse anul acesta de pe muntele Athos. Arhiepiscopia Iașilor a anunțat programul pentru cel mai mare pelerinaj al anului 2024, de sărbătoarea Sfintei Parascheva.
Anul trecut, peste 360.000 de pelerini au ajuns să se închine la moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva.
Anul acesta, credincioșii pot participa la slujbele bisericești și la ceremoniile dedicate Sfintei Parascheva în următorul program:
„Anul 2024 a fost declarat de către Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române drept «an omagial al pastoraţiei şi îngrijirii bolnavilor şi an comemorativ al tuturor Sfinţilor tămăduitori fără de arginţi». Aşadar, am dorit să oferim pelerinilor ce vor poposi la Iaşi în miezul lunii octombrie bucuria de a se întâlni cu un sfânt taumaturg, adică unul prin care Dumnezeu săvârşeşte vindecări şi aduce multă alinare celor afectaţi de felurite boli”, au precizat reprezentanţii Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei.
Editor : C.S.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.