O oră faci cu avionul de la Bucureşti la Timişoara, dar tot atât aştepţi şi autobuzul care să te ducă în centrul oraşului de pe Bega. În cel mai bun caz, maşinile vin o dată la 60 de minute, dar au şi perioade în care circulă o dată la două ore. Regia de Transport în comun spune că nu are destule autobuze, aşa că directorul aerogării trebuie să găsească singur o soluţie.
„Noi vrem să luăm un autobuz spre oraş, dar trebuie să așteptăm o oră până vine. Aşa că va trebui să luăm un taxi, deși e mai scump”, spune o persoană.
Obişnuiţi cu paradoxurile româneşti, mulţi se adaptează şi găsesc soluţii. Străinii nu înţeleg însă logica după care autorităţile lasă oameni de afaceri şi turişti să îşi piardă timpul în staţia de autobuz:
„Noi în Madrid avem metroul și mai multe autobuze, care circulă din 5 în 5 minute.”
Cine nu are timp să aştepte autobuzul ia un taxi, deşi tariful este de peste 10 ori mai mare decât cel al regiei de transport în comun.
Regia Autonomă de Transport de la Timişoara a alocat doar două autobuze pentru legătura aeroportului cu oraşul.
Nicoleta Trifan, purtătorul de cuvânt al Aeroportului „Traian Vuia”: „Ele sunt între 55 de minute și chiar 120 de minute la sfârșitul săptămânii. Sunt foarte rare, de aceea am dorit măcar dublarea lor”.
Diana Pleșa, purtătorul de cuvânt RATT: „În funcție de limita pe care o avem din punct de vedere personal și al vehiculelor, încercăm să ținem cont”.
Conducerea Aeroportului de la Timișoara vrea să ia legătura cu o firmă particulară de transport privat care să suplimenteze cursele dintre aerogară și oraș. Preţul biletului va fi acelaşi: 2.50 lei.