Nicușor Dan, despre tramvaiul Imperio deraiat: „Incidentul este ciudat și neașteptat. Trebuie să vedem ce s-a întâmplat”

Data publicării:
Nicuşor Dan, primarul Bucureştiului, vorbeşte în timpul unei conferinţe de presă susţinută la sediul Primăriei Capitalei.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei. Foto: Octav Ganea/ Inquam Photos

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, consideră că deraierea tramvaiului Astra Imperio, luni seara, pe linia 25, reprezintă un „incident ciudat” şi neaşteptat, având în vedere că şinele au fost reabilitate la începutul anilor 2000, transmite Agerpres.

„Chestiunea de deraiere ţine de şină, nu de tramvai, în opinia mea, dar bineînţeles că nu s-a terminat analiza. În ceea ce priveşte tramvaiele Imperio, ele sunt tramvaie făcute de fabrica din Arad, care circulă - e adevărat cu mai puţine module decât cele patru care sunt în Bucureşti - circulă de mult timp în România şi nu au probleme deosebite. Şi, la noi, dacă ne gândim că sunt în momentul de faţă de ordinul 40 de tramvaie care fac fiecare cam 150 km/zi, deci sunt multe sute de mii de kilometri pe care ele le-au parcurs de când sunt în funcţiune. Cred că statistica e rezonabilă”, a afirmat marţi Nicuşor Dan.

El a menţionat că, potrivit informaţiilor pe care le deţine, nu au existat alte deraieri de tramvai pe liniile reabilitate în anii 2000.

„Şinele de tramvai, acelea reabilitate la începutul anilor 2000, n-ar trebui să fie o problemă. Tocmai de aceea este ciudat incidentul care s-a petrecut acum cu deraierea Imperio. Nu vreau să avansez nicio teorie a conspiraţiei. Trebuie să vedem ce s-a întâmplat, pentru că este şi o condiţie contractuală ca tramvaiele noi Imperio, cumpărate pe bani europeni, să circule pe şine reabilitate. De asta nu ne aşteptam să se întâmple. Este neaşteptată (această deraiere - n.r.), da. Şi tocmai de aia trebuie să vedem ce s-a întâmplat”, a declarat primarul general.

În Bucureşti există 150 de kilometri de şină de tramvai, dintre care 100 au fost reabilitaţi la începutul anilor 2000

Pe de altă parte, el a precizat că în Bucureşti există 150 de kilometri de şină de tramvai, dintre care 100 au fost reabilitaţi la începutul anilor 2000. Repararea celorlalţi 50 de kilometri, care necesită 500 de milioane de euro, reprezintă „cea mai mare investiţie” a PMB, a spus el. Linia de tramvai 5, cu o lungime de aproximativ cinci kilometri, are deja un proiect tehnic realizat de STB, motiv pentru care, în acest caz, achiziţia publică a vizat doar execuţia, nu şi proiectarea.

„Pentru ceilalţi 45 de kilometri a fost o procedură de achiziţie publică în care s-au depus oferte pentru 12 din 16 loturi. După ce s-au depus ofertele, evaluarea are patru etape: o fază de acte, o fază de evaluare a ofertei tehnice, o fază de evaluare a ofertei financiare şi o fază de acte originale. Noi suntem foarte aproape - e o chestiune de zile - pentru a termina evaluarea tehnică. Deci, din momentul acesta, putem să spunem că pentru cele 12 loturi pentru care s-au depus oferte, o să semnăm contractele într-o lună şi jumătate. După care, conform contractului, există o perioadă de şase luni pentru proiectare - iarna care urmează. Şi, din momentul finalizării proiectării, începerea efectivă a lucrărilor, care durează 12 luni”, a mai spus el.

Pe de altă parte, Primăria intenţionează să păstreze doar o linie de tramvai pe Calea Călăraşilor şi să devieze linia în sens opus pe Matei Basarab. În prezent, autoritatea locală analizează dacă această variantă este fezabilă din punct de vedere tehnic.

„Lotul de Basarabia este dintre acelea care nu s-au atribuit şi am luat decizia, după ce am avut o discuţie cu Direcţia de urbanism din Primărie, de a nu reieşi în achiziţie cu documentaţia, aşa cum a fost iniţială, pentru că a apărut ideea ca pe zona îngustă din Calea Călăraşilor, unde este tot timpul o sugrumare de trafic, să păstrăm o singură linie în sensul către Piaţa Unirii. Iar linia în sens opus o facem pe Matei Basarab, unde este şi sens unic pentru maşini, tocmai pentru a decongestiona acea zonă care este tot timpul blocată. Ca să facem asta trebuie în primul rând să vedem dacă e fezabilă din punct de vedere tehnic, al reţelelor care există acolo, devierea tramvaiului pe Matei Basarab. În al doilea rând, decuparea acestui segment care începe de la Unirii, care conţine şi zona din Basarabia în mai multe segmente, astfel încât să ieşim pe achiziţie, iar pentru zona aceea cu Călăraşi şi Matei Basarab să facem un studiu de fezabilitate”, a spus Nicuşor Dan.

Editor : Bianca Chirilă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri