După ce informațiile privind continuarea contractului cu firma Egis, pentru consultanță pe autostrada Transilvania, a provocat scandal public, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, încearcă salvarea situației. El a trimis Corpul său de control la Compania de Autostrăzi (CNAIR) să verifice contractul.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a trimis deja Corpul de Control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR pentru a verifica legalitatea mai multor contracte, inclusiv ”Contractul de servicii de supervizare a lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea – Graniţa România/Ungaria” nr. 2562, încheiat cu asocierea Egis Route/Scetauroute, potrivit unui comunicat de presă al ministerului.
Contractul a fost încheiat în august 2004 prin procedură de licitaţie deschisă. Obiectul acestuia îl constituie supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, reprezentând 415 km, împărţiţi iniţial în opt secţiuni. Valoarea Contractului de supervizare, la semnare, a fost de 236,57 milioane lei, fără TVA.
Până în prezent s-au încheiat 8 acte adiționale la Contractul de Supervizare, astfel: în anul 2005, 2006, 2007, 2008, 2012 (două acte adiționale), 2014 și 2016. Dintre acestea, cinci au avut ca obiect modificarea graficului de prestare a serviciilor în corelare cu termenele de execuție a lucrărilor pe șantier.
Plățile efectuate de către CNAIR SA către Prestator reprezintă doar contravaloarea serviciilor realizate de acesta pentru contracte de lucrări aferente unui număr de 133 km, susține Ministerul Transporturilor.
Ultimul act adițional a fost semnat în 27 iunie 2016. Cu doar două săptămâni înainte, în 12 iunie 2016, șeful Egis, Clotilde Armand, declara la Digi24 că regretă contractul cu Bechtel.
„Eu regret foarte mult acest contract cu Bechtel, noi ce am făcut este să verificăm că Bechtel face lucrări de calitate şi cantităţile sunt corecte. Regret acest contract, noi am apărat interesele românilor. După ce s-a reziliat contractul cu Bechtel erau multele de făcut. Erau 900 de contracte de chirii pentru organizarea şantierului. Era de făcut inventar pentru tot ce era acolo”, a spus Clotilde Armand la emisiunea „În faţa ta” de la Digi24.
Contractul cu firma americană Bechtel a fost reziliat în 2013, însă cel cu firma franceză de consultanță Egis-Scetauroute este în continuare în vigoare.