Românii sunt tot mai des ţinta atacatorilor cibernetici. Aceștia se folosesc de numele unor companii de curierat pentru a-i păcăli să acceseze linkuri periculoase. Experții unei companii de securitate informatică avertizează că deja au fost interceptate 100 de mii de astfel de link-uri la nivel mondial, din care 3 sferturi sunt în România.
Atacatorii se folosesc de numele unor firme de curierat şi chiar al Poștei Română pentru a-i păcăli pe oameni. Persoana este anunțată prin sms sau prin e-mail că urmează să primească un colet, iar pentru a urmări expediția trebuie să dea click pe un link.
Georgiana Iuzic, jurnalist Digi24: Cine accesează link-ul din mesaj, este condus să își instaleze o așa-zisă aplicație. Riscurile sunt mari: de la copierea datelor bancare, până la accesul la agenda telefonică. Ba mai mult, odată intrați în telefonul victimei, atacatorii pot trimite mesaje cu suprataxă altor persoane.
Reprezentanții Poștei spun că ei comunică doar prin adresele oficiale de e-mail ale instituției și niciodată nu solicită clienților să furnizeze date cu caracter personal și de asemenea, nu solicită taxe vamale.
Dacă în luna decembrie, victimele vizate proveneau în mare parte din Australia și Germania, în ianuarie, atacatorii cibernetici au avut ca țintă România. Mai exact, 3 sferturi din mesaje au ajuns la români, arată raportul unei companii ce se ocupă de securitatea informatică.
Silviu Stahie, specialist în securitate cibernetică: Este vorba de o campanie internațională a unei amenințări informatice care se numește flubot, am interceptat peste 100 de mii de SMS-uri în cadrul acestei campanii iar în ultimele zile pare să fie mai mult îndreptată spre țara noastră. Link-urile sunt generate pentru fiecare utilizator în parte. Ca măsură de protecție ar trebui să știe că trebuie să folosească o soluție de securitate. Ele ne vor opri când vrem să mergem mai departe cu link-uri de acel gen.
Directoratul Național de Securitatea Cibernetică îi sfătuieşte pe cei care au oferit date bancare să blocheze imediat cardul, iar în cazul în care au fost deja păgubiți să depună o plângere la Poliție.
Reacția reprezentanților Poștei Române: Reprezentanții companiei anunță că nu comunică decât prin intermediul adreselor oficiale de e-mail (suportclienti@posta-romana.ro, noreply@posta-romana.ro) şi nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici efectuarea de plăţi online ale unor taxe vamale.
Editor : Liviu Cojan