British American Tobacco România (BAT) a scumpit pachetele de țigări pe care le comercializează (Kent, PallMall, Lucky Strike, Dunhill, Rothmans și Viceroy) cu 0,5 lei, pentru a externaliza costurile impuse de Parlament prin implementarea cu întârziere a Directivei Europene a Tutunului.
BAT este prima dintre principalele companii din România care a avansat noua listă de prețuri a produselor aflate în oferta sa, potrivit Profit.ro. Deocamdată, nici Japan Tobacco Internațional (JTI), nici Philip Morris nu au făcut publice noile liste de prețuri. Decizia BAT este motivată de decizia Parlamentului, impulsionat de grupurile de activiști anti-tutun, ca în 6 luni pachetele cu pictograme vechi să fie retrase de pe piață și înlocuite cu noile pachete.
”În loc de un an, cât prevedea Directiva Europeană a Tutunului, producătorii de tutun au avut la dispoziție doar șase luni pentru a se asigura că pe piață vor mai rămâne doar pachete conforme cu legea de transpunere a Directivei. British American Tobacco a făcut eforturi logistice și financiare mari pentru a curăța piața de produsele fabricate conform legislației anterioare și a limita, astfel, pierderile atât pentru companie, cât și pentru stat, care va fi nevoit să restituie accizele încasate pentru produsele care nu vor mai putea fi vândute”, a declarat Gemma Webb, CEO al British American Tobacco România.
Anunțul privind scumpirea țigaretelor a fost publicat miercuri de către BAT România în câteva publicații centrale. Contactați de Digi24.ro, reprezentanți ai altor producători de pe piață au afirmat că încă nu au luat o decizie privind majorarea prețurilor la sortimentele produse, dar că dacă se va decide majorarea vor face acest anunț în presă.