Presa internaţională: România riscă să ajungă pe lista neagră a UE
Data publicării:
Foto: Guliver / GettyImages
Avertismentul lansat de oficialii Comisiei Europene este comentat de presa internaţională. România riscă să ajungă pe lista neagră a statelor în care independenţa justiţiei este pusă în pericol, comentează jurnaliştii străini.
Foto: Guliver/GettyImages
Comunicatul Comisiei Europene este un avertisment pentru România, înainte de a se trece la măsuri mai drastice, susţine publicaţia EUObserver. Jurnaliştii, care citează surse de la Bruxelles, spun că România ar putea intra în aceeaşi categorie cu Polonia, ţară împotriva căreia a fost declanşat mecanismul care ar putea să o lase fără drept de vot. Şi în cazul Poloniei, problema o constituie tot reforma justiţiei despre care oficialii UE spun că ameninţă statul de drept.
„Şefii Comisiei avertizează România faţă de schimbările legilor justiţiei” - a titrat şi portalul Politico. Ca subtitlu, publicaţia online ia şi un citat din comunicatul Comisiei Europene, care spune că „Independenţa sistemului juridic din România şi capacitatea de a lupta cu corupţia sunt pietre de temelie esenţiale ale unei Românii puternice”.
„Ruptura din UE faţă de statul de drept se adânceşte. Semne de întrebare legate de corupţie şi justiţie independentă în România” - este titlul unui articol amplu din Financial Times. Celebrul cotidian britanic notează că Bruxelles-ul a cerut Bucureştiului să renunţe la modificările plănuite, despre care criticii spun că ar putea opri anchetele în cazul a sute de politicieni şi oficiali acuzaţi de corupţie.
„UE avertizează România în legătură cu reformele judiciare pe care le plănuieşte” - a scris și Deutsche Welle. Publicaţia germană susţine că este pentru prima oară când Bruxelles-ul critică România în mod oficial pentru reforma sistemului de justiţie. Asta duce ţara noastră pe o listă neagră, alături de Polonia şi Ungaria, state care se ceartă cu Bruxellesul pe teme legate de statul de drept.
„Bruxelles-ul spune României să regândească legile justiţiei” - a titrat şi portalul Balkan Insight, specializat în această regiune a Europei. Jurnaliştii au amintit că România este de mai bine de 10 ani sub monitorizare, prin MCV.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.