Video&Foto Percheziții la traficanții care vând droguri în centrul Bucureștiului. O doză de „Zombie” costă cât un sendviș
Data publicării:
O doză de „Zombie” se vinde cu 10 lei, cât costă un sendviș. Foto: Diicot
Procurorii DIICOT și polițiștii de la Crimă Organizată au făcut mai multe percheziții în București și Ilfov și au dus peste 20 de persoane la audieri într-un dosar de de trafic de droguri. Potrivit procurorilor, traficanții vindeau pe în centrul Bucureștiului substanțe psihoactive cunoscute printre consumatori sub numele de drogul „Zombie”, cu prețul de 10 lei pentru o doză.
Perchezițiile procurorilor și polițiștilor au avut loc miercuri în București și pe raza județului Ilfov, unde au fost controlate zece imobile, într-un dosar privind „săvârșirea infracțiunii de efectuare, fără drept, de operațiuni cu substanțe psihoactive”, potrivit unui comunicat DNA.
Procurorii arată că, „pe parcursul anului 2023, mai mulți suspecți au vândut în mod repetat diferite cantități de substanțe psihoactive (Alpha-PHiP substanță psihoactivă nouă, din clasa catinonelor sintetice), cu prețul de aproximativ 10 lei pentru o doză. Interacțiunile între dealeri și consumatori au avut loc preponderent stradal, în zone situate în centrul municipiului București”.
Peste 20 de persoane au fost duse lasediul DIICOT pentru audieri.
Potrivit unor surse judiciare, Alfa-pirolidinoizohexanofenona (α-PHiP/ α-PiHP) este un medicament sintetic înrudit structural cu catinona, un alcaloid psihoactiv natural izolat din planta Khat, și este cunoscut în lumea consumatorilor drept drogul „Zombie”, din cauza efectelor pe care le produce asupra celor care ingerează astfel de substanțe.
Drogul a fost identificat pentru prima oară în Slovenia, în decembrie 2016, iar în România în anul 2020.
Aceleași surse arată că anul trecut a fost introdusă în lista cu droguri din România substanța alpha-PHP, din aceeași clasă cu alpha-PHiP („Zombie”), însă aceasta din urmă nu este încă pe lista cu droguri de mare risc.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.