Foto: Mediafax
Firma Romstrade era condusă şi atunci de omul de afaceri Nelu Iordache, judecat în prezent pentru fapte de corupţie în acest contract.
Într-o notă redactată de către Corpul de Control al premierului, inspectorii arată că Ludovic Orban, atunci ministru al Transporturilor, a fost cel care în 2008 a dispus executarea lucrărilor în sistem de credit-furnizor, respectiv pe baza unui împrumut contractat de constructor de la o instituţie de credit, care să fie rambursat ulterior de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) cu plata unor costuri suplimentare de finanţare, ceea ce a generat o pagubă de 388,7 milioane lei, scrie Mediafax.
Inspectorii mai arată că Ludovic Orban a promovat în Guvern o hotărâre având ca scop finanţarea de la buget a acestui proiect, act normativ care, deşi nu a avut avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, a fost contrasemnată, pentru ministrul Transporturilor, de către secretarul de stat Septimiu Buzaşu şi de ministrul de atunci al Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian.
Varujan Vosganian a semnat şi nota de fundamentare, deşi nu exista avizul ministerului prin direcţiile de specialitate.
După aprobarea Guvernului, CNADNR a achitat 49,9 milioane lei, reprezentând de asemenea o pagubă la buget.
Nelu Iordache, care controlează firma de construcţii Romstrade, aflată în insolvenţă, este judecat, din mai 2014, pentru fapte de corupţie privind lucrări de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, fiind acuzat de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave.
Alături de acesta sunt judecaţi firma Romstrade şi mai mulţi şefi de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.