Directorul general al Hexi Pharma, Flori Dinu, s-a prezentat luni la Parchetul General, unde a fost audiată de procurori în dosarul dezinfectanților diluați din spitale, în care este acuzată de 128 de infracțiuni de înșelăciune şi punere în pericol a sănătăţii publice. Flori Dinu a fost convocată pentru ultimele proceduri înainte ca dosarul să fie trimis în judecată.
Flori Dinu | Inquam Photos/Octav Ganea
Flori Dinu a refuzat să dea detalii jurnaliștilor despre motivul pentru care a fost chemată la Parchet, arătând doar că ancheta în acest dosar nu a fost finalizată.
Ancheta în cazul Hexi Pharma a început, anul trecut, în primăvară, după ce în presă au apărut informaţii legate de diluarea dezinfectaţilor care au fost vânduţi de firmă spitalelor din România. Prejudiciul în dosar este estimat la aproximativ 70 de milioane de euro.
Parchetul General susține că Flori Dinu, în calitate de director general al Hexi Pharma, având atribuții în special pe partea de vânzări, a coordonat întreg personalul care le-a promovat și a intermediat activitatea de negociere și încheiere de contracte de furnizare, inducând în eroare reprezentanții unităților medicale. Flori Dinu ar fi făcut toate acestea la instigarea lui Dan Condrea, fostul patron al firmei, și cunoscând că produsele comercializate nu respectă specificațiile din etichete,
Parchetul mai susține că Flori Dinu, prin activitatea sa de conducere și coordonare a departamentului de vânzări al Hexi Pharma și asigurarea vânzării către mai multe unități sanitare a unor produse neconforme, a împiedicat luarea măsurilor privitoare la prevenirea și combaterea bolilor infecto-contagioase, faptă ce a avut ca urmare răspândirea unor asemenea boli.
În decembrie 2016, procurorul general Augustin Lazăr anunța că o soluție în dosarul Hexi Pharma va fi dată cel mai târziu în luna februarie, după ce vor fi efectuate mai multe teste asupra concentrației substanțelor active și eficacității microbiologice.
Patronul Hexi Pharma, Dan Condrea, a murit într-un accident de mașină în 2016, la scurt timp după izbucnirea scandalului.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.