Procurorii DIICOT au trimis în judecată aproape o sută de angajați ai Depoului de Locomotive Timișoara, în dosarul "Motorina CFR", sub acuzația că au furat peste 1.600.000 de litri de motorină în decursul a trei ani. Prejudiciul este estimat la aproximativ 7,5 milioane de lei.
"Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT - Serviciul Teritorial Timişoara au dispus trimiterea în judecată a 93 inculpaţi, în dosarul "Motorina CFR", pentru constituirea unui grup infracţional organizat, fals intelectual în formă continuată, uz de fals în formă continuată şi delapidare cu consecinţe deosebit de grave în formă continuată.
În cauză s-a reţinut faptul că în perioada 2013 - 2016, la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara, 93 de inculpaţi, angajaţi cu atribuţii de gestiune şi angajaţi din sectorul exploatare, au constituit şi au acţionat în mod coordonat, în cadrul unui grup infracţional organizat - care prin punerea la punct a unor proceduri tehnice şi scriptice care să creeze aparenţa de legalitate a activităţii de stabilire a normelor de consum, de gestiune şi aprovizionare - au delapidat cantitatea de 1.611.334 kg de motorină, valorificată prin vânzarea pe piaţa neagră. S-a cauzat astfel un prejudiciu de 7.502.371 lei", arată un comunicat al DIICOT Timişoara.
Primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit de către gestionarul şef, împreună cu subordonaţii săi, primitorii-predatorii de produse fluide, toţi având atribuţii de gestiune a produselor petroliere. Aceştia au pus la punct proceduri tehnice şi scriptice, prin care, în fiecare zi a perioadei de activitate ilicită, au produs un plus de motorină, care a fost apoi valorificat în afara unităţii de transport feroviar.
Al doilea nivel al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către revizorii şi mecanicii de locomotivă care au fost de acord cu producerea surplusului de combustibil precum şi cu atestările nereale din documentele de consum.
Trinomul alcătuit din primitorii-predatorii de produse fluide, revizorii şi mecanicii de locomotivă au constituit celula de bază a grupului infracţional organizat, având rolul de producere a surplusului de combustibil şi de disimulare a activităţii infracţionale, prin atestarea în foile de parcurs a unor împrejurări nereale cu privire la cantităţile alimentate, documente care au fost utilizate pentru justificarea consumurilor, potrivit sursei citate.
Impunerea unei activităţi infracţionale generalizate la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara a fost posibilă prin sprijinul acordat de către conducerea unităţii de transport feroviar, reprezentată de şeful de depou, şeful de depou adjunct, contabilul şef, şefii de compartimente, de preşedintele sindicatului mecanicilor de locomotive şi precum şi de către un agent de poliţie.
Implicarea în activitatea infracţională a angajaţilor a fost atât de extinsă încât s-a ajuns la suprapunerea grupului infracţional peste o parte din structura de personal a Depoului de Locomotive Timişoara.
Combustibilul delapidat de angajaţii Depoului Timişoara a fost externalizat către membri din afara unităţii de transport feroviar cu rol de preluare, valorificare a combustibilului delapidat, aceştia încasând şi distribuind ceilalţi, inclusiv liderul grupului, venitul ilicit.
Au fost reţinute pentru perioada 2013 - 2016 peste 3.300 de acte materiale de delapidare şi falsificarea a peste 18.600 foi de parcurs.
Dosarul a fost înaintat spre competentă soluţionare Tribunalului Timiş.
Pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.
Editor : A.A.