Inventarierea maşinilor. Ce înseamnă stickerele galbene sau maro

Data publicării:
German Cities to Exceed Limits in Particle Dust Emissions
BERLIN, GERMANY - MARCH 29: Cars stand in traffic March 29, 2005 in Berlin, Germany. Many German cities are close to violating EU-regulated emission limits of so-called fine particle dust, which mostly comes from diesel engines and worn tires. The German city of Munich recently exceeded its limit, and other cities, including Berlin and Frankfurt, are likely to do so soon. While other countries in Europe, such as Italy and France, have been dealing with the growing problem, Germany has lagged behind. An estimated tens of thousand of Germans die every year because of the medical consequences of breathing in fine particle dust. Several German automakers recently announced they will introduce particle filters for their diesel cars sooner than originally planned. (Photo by Sean Gallup/Getty Images)

Din toamnă, maşinile ar putea fi inscripţionate cu stickere colorate, în funcţie de cât de poluante sunt. Inventarierea autoturismelor se va face după ce Guvernul va adopta ordonanţa de urgenţă pregătită de fostul ministru al Mediului, Daniel Constantin. Într-o primă fază, şoferii nu vor plăti nimic.

Registrul Auto Român va distribui vinietele colorate şoferilor, în funcţie de cât de mult poluează maşina.

Un sticker verde vor primi cei care au autoturisme electrice şi cu hidrogen, albastru vor primi cei care au euro 6, galben euro 5, portocaliu euro 4, maro euro 3, iar roşu vor primi cei care au autoturisme euro 2, euro 1 şi non euro. Deocamdată, conducătorii auto nu vor plăti nimic.

Daniel Constantin, fost ministru al Mediului: „Nu se plăteşte nicio taxă, ai voie cu maşina peste tot, iar dacă administraţiile locale vor hotărî în viitor şi îşi vor face acele planuri prin care vor desemna zonele aglomerate, zonele în care există un risc de poluare ridicat, ele pot introduce pe baza legislaţiei o anumită taxare. Pot introduce. N-am văzut pâăn acum intenţia la niciun fel de administraţie locală. Sigur că încă n-au bază legală, dar o pot face în viitor”.

La Bucureşti, edilii pregătesc un alt proiect.

Gabriela Firea: „Acest subiect a fost anunţat de către de acum aş putea spune fostul ministru al Mediului. Noi suntem acum într-o procedură de elaborare a altor modalităţi şi principii pentru eliminarea traficului din Centrul Capitalei, dar nu vrem să venim cu un nou bir pentru bucureşteni. Când acest proiect va fi gata voi organiza o conferinţă de presă”.

Şoferii sunt sceptici în legătură cu introducerea vinietelor colorate.

„Păi, nu ştiu, Au scos taxa de mediu şi bagă stickerele? Ce afacere e? Adica e altă taxă sub altă formă”

„Degeaba la noi în România, n-avem nici drumuri, degeaba plătim toate astea. Aşa e la noi in Romania! Afara se lucrează altfel, pentru că aia au autostrăzi, la ei aşa este normal”.

Stickerul colorat reprezintă de fapt un certificat pentru calitatea aerului şi ar trebui să înlocuiască timbrul de mediu. Pentru acesta, statul român are de returnat şoferilor români 6,4 miliarde de lei.

Foto: Gulliver/ Getty Images

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri