Gara Regală din Curtea de Argeş, monument istoric ridicat la sfârşitul secolului al XIX-lea, care se află acum în paragină, va fi acoperită cu un mesh care reproduce faţada clădirii. Gara se află într-o stare avansată de degradare, a declarat, pentru News.ro primarul oraşului, Constantin Panţurescu.
Gara se află în proprietatea Ministerului Transporturilor, iar primarul spune că încă din luna aprilie a discutat cu reprezentanţii ministerului pentru renovarea clădirii. Gara Regală din Curtea de Argeş este locul în care sâmbătă după-amiază va opri Trenul Regal care va aduce sicriul cu trupul neînsufleţit al Regelui Mihai.
Cândva o mândrie a căilor ferate româneşti şi considerată o adevărată bijuterie arhitecturală, Gara Regală din Curtea de Argeş a ajuns în paragină, a fost năpădită de buruieni, iar gunoaiele nu au mai fost strânse de foarte mult timp. Primăria se ocupă de amenajarea şi îngrijirea spaţiilor din jurul gării, care sunt domeniul său, însă nu poate face curăţenie şi nici nu poate amenaja incinta gării, care nu îi aparţine, spune primarul din Curtea de Argeş.
După aflarea veştii că sicriul cu trupul neînsufleţit al Regelui Mihai va sosi cu Trenul Regal în gara din Curtea de Argeş, au fost mobilizaţi zeci de muncitori care vopsesc borduri sau stâlpi şi curăţă şinele de cale ferată.
”E scorojită (clădirea Gării regale din Curtea de Argeş - n.r.). După ştiinţa mea a mai fost o fezandare de-asta până în 2000, dar subţirică. I s-a dat o culoare, fără să se umble la tencuială”, a declarat pentru News.ro primarul oraşului Curtea de Argeş, Constantin Panţurescu.
Potrivit acestuia, gara este în proprietatea Ministerului Transporturilor şi se află în administrarea Regionalei CFR Craiova. Luni, echipe de muncitori de la CFR au ajns la gară şi au început să facă curăţenie, pregătind locul pentru evenimentele de sâmbătă ocazionate de funeraliile Regelui Mihai.
Edilul din Curtea de Argeş susţine că de mai multe luni a discutat la Ministerul Transporturilor despre renovarea gării, care este monument istoric.
"Am avut nişte discuţii cu domnul ministru Cuc undeva prin luna aprilie, după aceea am mai avut vreo două, trei întâlniri ;i pe alte teme, unde am reluat problema cu gara şi în momentul de faţă, după ştiinţa mea, licitaţia a fost în 29 noiembrie. Aici a durat mai mult pentru că au fost discuţii între Ministerul Transporturilor şi Ministerul Culturii, pentru că gara este monument istoric, gara”, a spus Panţurescu.
El a precizat că în urma unei discuţii avute la minister a aflat că s-a luat decizia ca imobilul monument istoric să fie acoperit cu un mesh care reproduce faţada clădirii, astfel încât să nu se vadă pereţii scorojiţi.
Gara fost construită în mai puţin de un an, la cererea Regelui Carol I, după planurile arhitectului francez care a restaurat şi Mănăstirea Curtea de Argeş. A fost dată în folosinţă în 1899.