Video A cincea zi de haos în țară. Protestatarii blochează principalele drumuri. Li s-au alăturat și taximetriștii

Data actualizării: Data publicării:
ID243793_INQUAM_Photos_Casian_Mitu
A cincea zi de haos în țară. Fermierii și transportatorii continuă protestele în marile orașe. Foto: Inquam Photos /Casian Mitu

Negocierile de duminică dintre Ministerul Finanțelor și reprezentanții fermierilor și transportatorilor au eșuat, astfel că protestele continuă în toată țara. Centrul Infotrafic al Poliţiei Române a anunțat mai multe blocaje pe centurile marilor orașe. S-au alăturat protestelor și taximetriștii și șoferii de ride sharing.

Trafic în condiţii normale în Vama Siret

ACTUALIZARE 22:30 Centrul Infotrafic al Poliţiei Române a informat duminică seara că circulaţia rutieră a fost reluată în condiţii normale pe DN 2, în Vama Siret, judeţul Suceava.

În prezent, nu mai sunt blocaje în trafic ca urmare a protestelor în această zonă.

Infotrafic: Pe DN 2, la Afumaţi, banda 1 de pe ambele sensuri blocată de autocamioane

ACTUALIZARE 21:07 Centrul Infotrafic al Poliţiei Române informează, duminică seara, că circulaţia rutieră se desfăşoară pe banda 2 a ambelor sensuri de mers ale DN 2, în localitatea Afumaţi, judeţul Ilfov.

Banda 1 va fi ocupată pe timpul nopţii de autocamioanele protestatarilor care au anunţat că vor continua manifestaţiile, precizează sursa citată.

Protest pe centura Ploieştiului. Zeci de mașini stau în coloană

ACTUALIZARE 21:00 Zeci de şoferi au ieşit, duminică seară, în stradă, pe centura de vest a Ploieştiului – drumul naţional 1, în semn de susţinere faţă de protestele fermierilor şi transportatorilor. Oamenii s-au mobilizat pe reţelele sociale, pe grupuri ale şoferilor, fără a face public traseul pe care intenţionau să îl urmeze, pentru ca drumurile să nu fie blocate de către autorităţi.

Locul de întâlnire a fost parcul Municipal Vest, situat în apropiere de DN 1, iar de acolo au intrat pe centura de vest a Ploieştiului, unde se deplasează cu viteză redusă, în coloană.

„Numai cei din Bucureşti sunt nemulţumiţi de ce se întâmplă? Eu cred că nu. Ieşiţi fiecare în oraşele voastre, pe centură, pe necentură, în Bucureşti, pe unde puteţi! (...) Ieşiţi în toate oraşele de reşedinţă de unde sunteţi, toţi cei care sunteţi nemulţumiţi!”, a afirmat unul dintre participanţi, potrivit News.ro.

Altul a propus ca protestatarii de la Ploieşti să se îndrepte către Afumaţi, să îi „ajute” pe cei care protestează deja, în apropierea Capitalei, de câteva zile. La ora transmiterii acestei ştiri, circulaţia pe DN 1, în zona de vest a oraşului Ploieşti, se desfăşoară cu dificultate din cauza protestului.

Ciolacu i-a chemat la discuții pe miniștrii implicați în negocierile cu protestatarii

ACTUALIZARE 20:20 Premierul Marcel Ciolacu va avea luni dimineaţa o întâlnire de lucru cu vicepremierul Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, şi reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, a anunţat Biroul de presă al Guvernului.

Boloș, după negocierile eșuate cu protestatarii

ACTUALIZARE 19:10 Marcel Boloș, ministrul Finanțelor: „Am precizat că orice măsură care ține de orice jalon și orice măsură convenită cu Comisia Europeană s-ar întoarce împotriva lor, pentru că CE are toate argumentele pentru suspendarea fondurilor și a subvențiilor.

Aceste tipuri de revendicări trebuie discutate cu Comisia Europeană, nu sunt de joacă, pentru că vizează interesul dumnealor, dar și interesele strategice ale României.

Aceste tipuri de revendicări, indiferent cât ține protestul, țin de angajamentul cu CE. Noi am spus că le preluăm într-un memorandum pe care le vom discuta cu Comisia. Nu știu în ce măsură vom găsi o soluție, dar e de bun simț să le prezentăm.

În privința RCA, trebuie discutat în continuare cu ASF. Inducerea unui risc de faliment în domeniul asigurărilor nu-i lipsește României.

Cu toată prețuirea și înțelegerea de care dăm dovadă, sunt și tipuri de măsuri care pot să ducă la accentuarea evaziunii fiscale”.

Trafic îngreunat pe DN 1, pe sensul spre Bucureşti

ACTUALIZARE 19.00 Traficul rutier se desfăşoară cu dificultate, duminică seară, pe DN 1, pe sensul spre Bucureşti din cauza a zeci de autovehicule ale căror şoferi se declară solidari cu transportatorii.

Circa 50 de vehicule au pornit din Parcul Municipal Vest şi au mers cu viteză mică pe DN 1, pe sensul spre Braşov, până la sensul giratoriu de la Păuleşti, unde au întors, iar la această oră, acestea merg pe sensul opus, spre Bucureşti, cu viteză mică, pe ambele sensuri ale drumului, astfel că traficul este perturbat, au precizat, pentru Agerpres, surse oficiale.

Coloana de autovehicule se întinde pe circa 1,5 km.

Negocierile de la Finanțe au eșuat

ACTUALIZARE 18:14 Negocierile purtate la Ministerul Finanțelor nu au ajuns la niciun rezultat, iar protestele continuă, a declarat Dănuț Andruș, liderul fermierilor care a fost la negocieri.

„Declarăm că nu s-a ajuns la niciun acord, motivând legislația europeană. Nu s-au găsit soluții pentru reducerea cheltuielilor bugetare în toate domeiile. Protestul va continua la nesfârsit”

Protestatarii au intrat în Constanța

ACTUALIZARE 18:00 În Constanța, protestatarii au fost lăsați să intre în oraș. Sute de șoferi de camione și tractoare sunt în stradă. 

Convoiul a pornit din oraşul Ovidiu, s-a deplasat apoi pe DN 3 până în municipiul Constanţa şi a continuat parcursul pe bulevardul Aurel Vlaicu (Şoseaua de centură a municipiului Constanţa). La acest protest participă atât camioane de mare tonaj, dar şi autoturisme.

“La această oră, jandarmii şi poliţiştii constănţeni asigură, în sistem integrat, măsuri de ordine publică în dinamică, având în vedere protestul fermierilor, transportatorilor şi al persoanelor care realizează transport de persoane în regim de taxi.

Convoiul se deplasează pe traseul Ovidiu - DN 3- municipiul Constanţa, bulevardul Aurel Vlaicu, Şoseaua Mangaliei, strada Hărman Arbore şi retur.

În acest context, pe traseul respectiv au fost instituite restricţii de circulaţie, pentru a asigura siguranţa participanţilor la trafic şi a protestatarilor”, au transmis reprezentanţii Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa, potrivit News.ro.

Martorii au precizat că în apropiere de ieşirea din municipiu spre Mangalia, protestatarii s-au oprit şi ar dori să o ia pe alt traseu decât cel stabilit iniţial.

Protestatarii au blocat DN15 în Cluj și Vama Siret

ACTUALIZARE 17:50 Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) informează că, în contextul protestelor transportatorilor şi fermierilor, circulaţia rutieră este blocată pe ambele sensuri de mers pe DN 15, între localităţile Câmpia Turzii şi Luna din judeţul Cluj, precum şi pe DN 2, în Vama Siret din judeţul Suceava.

IGPR le recomandă şoferilor să evite aceste zone.

Ce măsuri propune ASF

ACTUALIZARE 17:00 Protestatarii din transporturi au avut astăzi discuții cu Autoritatea de Supraveghere financiară (ASF) la Afumați. După negocieri, Dănuţ Andruş, un lider al protestatarilor, a spus că lobby-ul asiguratorilor este mai puternic decât cel al populaţiei. De cealaltă parte, preşedintele ASF, Alexandru Petrescu, a afirmat că multe dintre solicitările protestatarilor erau şi acţiuni pe care noua conducere a Autorităţii de Supraveghere Financiară urma să le ia. ASF propune un set de măsuri despre care președintele instituției spune că are ca scop reducerea RCA.

Citește continuarea AICI

Trafic îngreunat la Brașov

 La Brașov au venit zeci de oameni cu utilaje și camioane pentru a continua protestul. De asemenea, foarte mulți au venit cu mașinile personale, pe care afișează mesaje către guvernanți, alături de tricolor.

În orele care urmează, ei vor porni în coloane pe ocolitoarea Brașovului. Această acțiune va duce la îngreunarea și chiar blocarea traficului. Sunt prezente acolo mai multe echipaje de poliție care să controleze și să dirijeze traficul.

Proteste masive lângă Constanța

Este o nouă zi de proteste și în Constanța. De această dată nu participă doar fermierii și șoferii de camioane, ci și taximetriști și șoferi de ride sharing. Intenția lor este să ajungă în oraș, însă până acum nu au reușit să facă asta.

Protestatarii venit din mai multe localități din județ, s-au întâlnit în localitatea Ovidiu, iar acum se îndreaptă spre varianta orașului Constanța, la fel ca seara trecută.

Protestatarii vor să blocheze Defileul Jiului

Timp de trei ore și jumătate, transportatorii din Gorj au mărșăluit pe centura de ocolire a municipiului Târgu Jiu, însă acum aceștia se îndreaptă către Defileul Jiului.

Dacă la început era vorba despre aproximativ 50 de mașini care participau la acest protest, acum sunt cel puțin 100 de mașini care se îndreaptă către Defileul Jiului.

Oamenii protestează pașnic și spun că nu vor să încurce circulația. Însă, este aproape imposibil să nu se ajungă la asta, având în vedere că este vorba despre un drum care este oricum anevoios, fiind compus din multe curbe.

Trafic îngreunat în mai multe zone din țară

ACTUALIZARE 15:04 Circulaţia rutieră se desfăşoară îngreunat, cu viteză redusă, pe DN2, în localitatea Afumaţi, judeţul Ilfov, din cauza autovehiculelor transportatorilor şi fermierilor, pe banda unu a ambelor sensuri de mers, transmite Centrul Infotrafic din IGPR.

Din acest motiv, sursa citată recomandă conducătorilor auto să evite această zonă şi să folosească rutele alternative: direcţia Urziceni - Bucureşti: DN 2 - DJ 100 - DJ 200, prin loc. Ştefăneştii de Jos; direcţia Bucureşti - Urziceni: DN CB - DJ 100 - DJ 300, prin loc. Găneasa.

În Oradea, protestatarii au pornit în marș încă de dimineață. În jur de 70 de camioane și 50 de tractoare s-au strâns la intrarea în oraș și mers în coloană pe centura Oradea.

Zeci de fermieri și transportatori au ieșit în stradă și în Târgu-Jiu. Aceștia au pornit, în coloană, spre Defileul Jiului, cu gândul să blocheze circulația și acolo. Drumul leagă Gorjul de vestul țării și este foarte tranzitat.

În Calafat, fermierii au încearcat din nou să blocheze vama, după ce ieri au mers cu tractoarele pe câmp pentru a ajunge în punctul de trecere a frontierei.

Și în Craiova, protestatarii au blocat una dintre benzile de circulație de la intrarea principală în oraș.

Convoaie de utilaje agricole, dube, TIR-uri și autoturisme au umplut și centura orașului Galați. Fermierii și transportatorii din sud-estul țării protestează în solidaritate cu cei din București, Constanța și alte mari orașe.

ACTUALIZARE 14:45 Au început negocierile la Ministerul Finanțelor. Reprezentanții transportatorilor și fermierilor discută cu ministrul Marcel Boloș. 

COTAR: 70% din revendicări pot fi rezolvate într-un termen rezonabil

ACTUALIZARE 13.55 Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a transmis duminică, într-un comunicat, că majoritatea revendicărilor protestatarilor sunt întemeiate și pot fi rezolvate „într-un termen rezonabil”, dar sunt și revendicări nerealiste sau a căror implementare ar contravine directivelor europene.

Plafonarea tarifelor RCA la 4.500 de lei pentru clasa de bonus B0 este nesustenabilă, consideră COTAR, făcând trimitere la falimentul City Insurance, provocat tocmai de tarifele prea mici practicate.

De asemenea, măsurile propuse de protestatari pentru reglementarea mediului de concurență în transporturi „sunt imposibil de implementat, atât timp cât România este membră UE și are obligația respectării regulamentelor și legislației europene”, mai arată COTAR.

„Această revendicare nu poate fi implementată, neexistând un cadru juridic european care să permită adoptarea unor astfel de măsuri.”

Comunicat COTAR

„Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) salută orice protest democratic, fără implicarea factorului politic și fără anarhie! Soluția este continuarea dialogului cu autoritățile.

Scopul nostru este să obținem modificări legislative în favoarea românilor și a economiei României, nu să dăm jos guverne sau să punem guverne. COTAR a anunțat organizarea unor proteste în luna ianuarie, dar nu este organizator al manifestațiilor din aceste zile și nici nu a participat la întâlnirile cu Guvernul.

Din punctul nostru de vedere, aceste proteste, chiar spontane fiind, nu trebuie să degenereze și nu trebuie să se transforme în anarhie. Noi toți, transportatori, agricultori și alte categorii din industrie trebuie să ne punem la masa discuțiilor, pentru negocieri.

«Vin mai ales cu un îndemn la vigilență, în astfel de momente. Să nu uităm ce se poate întâmpla atunci când economia unui stat ajunge în colaps. Toate măsurile pe care le negociem trebuie să fie sustenabile și să nu ducă țara în haos. S-au mai bucurat și alte popoare de ieșirea în stradă a unor grupuri mari de protestatari, dar au constatat apoi că nu era spre binele lor, iar unii nu și-au revenit nici astăzi din aceste situații de criză care au fost create cu mulți ani în urmă. Interesul nostru nu este să ne distrugem economia și să ajungem la imposibilitatea de a ne mai achita datoria externă, pentru că după ce se ajunge în situația asta, statul eșuat este preluat, fiind considerat neguvernabil, iar cineva ne poate cumpăra datoria externă, cu garanții pe toate activele statului – ceea ce s-a mai întâmplat și în cazul altor țări. La așa ceva duce haosul, dacă protestele degenerează, nicidecum la ceea ce cred unii protestatari care scandează în aceste zile lozinci din decembrie 1989. Suntem un stat democratic și trebuie să ne apărăm interesele, înțelegând cum funcționează economia unui stat. Tocmai de aceea, noi analizăm situația și propunem soluții» - a transmis Vasile Stefanescu, Președinte COTAR.

COTAR reprezintă peste 100.000 de membri din transporturi de persoane, urbane , suburbane, judetean, interjudetean, transportul de marfă, taximetrie, școli de șoferi, unități reparatoare auto, brokeri de asigurări si activitatile conexe ale acestora fiind confederație reprezentativă pe sectoarele pe care le reprezinta.

Am anunțat și noi, încă de anul trecut, ca vom protesta în stradă dacă în luna Ianuarie nu se vor finaliza discuțiile cu autoritățile în legătură cu problemele din transport și din piața de asigurări. Am analizat revendicările celor care protestează în aceste zile și credem că 70% dintre acestea pot fi rezolvate într-un termen rezonabil. Propunerile sunt pertinente, unele fiind foarte urgente și necesare, iar unele soluțiile le-am prezentat și noi, încă de la finalul anului trecut. Rezolvarea stă în mâna autorităților din România.

COTAR, având experiență relevantă atât în organizarea acțiunilor de protest de amploare, cât și în negocierea cu autoritatile și în înțelegerea mecanismelor pe baza cărora funcționează Romania ca stat, transmitem o opinie pragmatică și argumentată cu privire la lista celor 7 capitole de revendicări ale protestatarilor din agricultură și transporturi.

1. În legătură cu plafonarea prețului RCA la un tarif de 4.500 de lei pentru clasa de bonus B0 – considerăm că initiative, în aceată formă, nu poate fi implementată, din 2 motive:

a) acel tarif este nesustenabil, dacă mai vrem ca acea poliță RCA să poată despăgubi daunele produse din accidente. City Insurance a vândut polițe RCA la acel nivel de preț și a dat faliment, producând pagibe uriașe pe această piață.

De asemenea, plafonarea pe termen lung a unui preț contravine legislației europene, iar o astfel de măsură nu poate fi menținută nici măcar pe termen mediu. Se poate face, însă, altceva: se poate lua ca reper tariful RCA de referință, care este unul sustenabil, astfel încât orice tarif RCA care depășește acel nivel să fie redistribuit de către BAAR spre una dintre companiile de asigurări care să fie obligată să îl accepte, la tariful de referință publicat pe site-ul ASF.

În cazul transportatorilor, tariful de referință publicat în luna decembrie 2023, valabil timp de 6 luni, este de 8.609 lei. Tariful nu a fost calculat nici de COTAR, nici de ASF și nici de vreo firmă de asigurări. Este un tarif calculat de o firmă de consultanță din „Big 4”, tarif RCA complet sustenabil și despre care nu se poate bănui că va conduce la falimentarea unui nou jucător din piața RCA, dar va fi aproape la jumătate din prețurile reale de vânzare ale RCA-ului de astăzi pentru transportatori.

b) În legătură cu propunerile de suspendare a poliței RCA - propunerea este 100% realizabilă, pe modelul din Germania sau Italia: cu un simplu e-mail și o declarație pe proprie răspundere care se transmite cu câteva zile înaintea suspendării poliței RCA către compania de asigurări care a emis respectiva poliță RCA și către Poliție. Eventual, s-ar putea transmite și către BAAR. ASF poate emite o astfel de normă în cel mult 3 săptămâni. Măsura poate fi realizabilă în forma propusă de noi, în termen scurt. Nu excludem existența altor variante ce ar putea fi mai bune.

2. Scurtarea timpilor de trecere a frontierei, prin optimizarea controlului la frontiere. Toate cele 3 măsuri de la acest capitol pot fi implementate în termen de aproximativ 3 luni. Aici ne referim inclusiv la măsuri logistice care trebuie autorizate, cum ar fi mutatea cântarelor în diverse puncte de frontieră sau lărgirea în vama a spațiului de control.

3. Echitatea fiscal și creșterea beneficiilor fiscale neimpozabile pentru angajații din transporturi. Alocația neimpozabilă la nivelul de 230 lei/zi nu credem că poate fi susținută integral, ținând cont de modul în care a fost costruit bugetul de stat pentru anul 2024. Poate fi realizată începand de anul acesta, dar, cel mai probabil, nu la o astfel de valoare, chiar dacă pretenția transmisă este absolut pertinentă.

La fel se pune problema și în ceea ce privește creșterea valorii zilnice pentru masa angajaților delegați. Această măsură poate fi subiectul unei negocieri cu Ministerul Finanțelor și, în mod sigur, pot fi create termene și valori de decontare a acestor costuri. Măsura este realizabilă, de asemenea, în cel mult 3 luni.

4. Reglementarea unui mediu de concurență loială în transporturi. Din păcate, toate cele 5 măsuri propuse de către cei care au mers în aceste zile la negocierile de la Guvern sunt imposibil de implementat, atât timp cât România este membră UE și are obligația respectării regulamentelor și legislației europene. Această revendicare nu poate fi implementată, neexistând un cadru juridic european care să permită adoptarea unor astfel de măsuri.

5. Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil (motorina profesională) – este, fără îndoială, o măsură foarte utilă și necesară în transportul rutier. Considerăm că poate fi implementată într-un termen rezonabil o subvenție pe litrul de combustibil, dar nu trebuie să uităm că azi avem cea mai mică acciză la carburant, la nivel european.

6. Aplicarea Ro-Etransport doar la mărfurile cu risc fiscal ridicat - Aplicarea acestui sistem poate fi implementată doar în măsura în care cadrul juridic european permite aceste excepții. Ministerul Finantelor poate pronunța asupra acestui aspect. Răspunsul lor ar trebui să poată fi transmis în cursul următoarelor zile. Este o măsură utilă pentru transportatori și care nu generează costuri din partea bugetului de stat.

7. Controlul strict al camioanelor pe teritoriul României - COTAR susține aplicarea unui tratament nediscriminator în relația cu orice operator economic, indiferent de naționalitatea acestui operator. Dacă un transportator circulă în suprasarcină, nu respectă timpii de condus, etc., trebuie să se supună consecințelor legale.

Sub protecția unui transport umanitar al unui stat aflat în conflict armat se poate întâmpla să aibă loc abuzuri. Autoritățile române nu trebuie să permită așa ceva. Le reamintim angajaților cu rol de control că refuzul de a aplica legea în relația cu anumiți operatori economici consituie infracțiune!

Ministrul Transportatorilor și reprezentanți din partea Ministerului Afacerilor Interne au obligația sa se prezinte în fata protestatarilor și să ofere explicațiile și soluțiile pe care le vor implementa până la finalul acestei luni, în baza unui protocol încheiat cu organizațiile patronale din domeniu. De asemenea, problema accesului camioanelor în Portul Constanța poate fi rezolvată prin măsuri de organizare logistică simple. Propunerea poate fi implementată până la sfârșitul acestei luni sau cel târziu în luna Februarie.”

Protestatarii nu s-au prezentat la întâlnire

ACTUALIZARE 12.26 Ministerul Finanțelor a anunțat că reprezentanții fermierilor și ai transportatorilor nu s-au prezentat la discuțiile anunțate, cerând amânarea întâlnirii.

Lider al protestatarilor după discuţii la ASF: Nu s-a putut ajunge la niciun numitor

ACTUALIZARE 17,00 Citește AICI măsurile propuse de ASF după discuțiile de la Afumați cu protestatarii. 

ACTUALIZARE 11.00 Unul dintre liderii transportatorilor şi fermierilor care protestează de cinci zile blocând şoselele de centură ale marilor oraşe, Dănuţ Andruş, a declarat sâmbătă seară, după întâlnirea avută cu conducerea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), că nu s-a putut ajunge la niciun numitor comun şi că cerinţele lor nu sunt de luat în calcul.

„Din păcate, nu s-a putut ajunge la niciun numitor comun. Am cerut un pachet de măsuri concrete, cum văd dumnealor problemele noastre pentru că noi, cerinţele pe care le-am făcut, nu pot fi luate în calcul nicicum. Să sperăm că în zilele următoare vom primi un feedback din partea ASF-ului. Din punctul meu de vedere, neputinţa e la ea acasă”, a declarat Dănuţ Andruş, un lider al protestatarilor, la finalul discuţiilor de la ASF, potrivit News.ro.

El a precizat că lobby-ul asiguratorilor este mai puternic decât cel al populaţiei.

„Nu au venit cu date concrete. Cerinţele noastre nu sunt de luat în calcul. Nu se poate, nu se poate şi nu se poate. Deci lucrurile astea, atâta timp cât lobby-ul asiguratorilor este mai puternic decât lobby-ul populaţiei, suferă toată lumea. Asta este viaţa, nu putem face nimic”, a mai transmis Dănuţ Andruş.

La rândul său, preşedintele ASF, Alexandru Petrescu, a afirmat că multe dintre solicitările protestatarilor erau şi acţiuni pe care noua conducere a Autorităţii de Supraveghere Financiară urma să le ia.

„Lucrăm la un document de măsuri, unele vor fi parte din norme interne, deci vor avea un termen de implementare scurt, alte măsuri ţin de schimbări de legislaţie. Lucrăm la bonus malus, vom elabora o serie de subdiviziuni şi circumstanţe care să permită mai multe gradări de preţ, discutăm şi despre întreruperea RCA acolo unde există activităţi sezoniere, sunt în discuţii cu asigurătorii să avem la nivel generalizat, fiindcă în excepţii există, şi plata în rate pentru RCA. Toate temele sunt pe masă şi am încredere că vom găsi o soluţie în cele din urmă. Toate aceste măsuri sunt gândite ca să aibă ca rezultat final reducerea RCA”, a declarat Alexandru Petrescu, potrivit Digi24.

Acelaşi ider al fermierilor, Dănuţ Andruş a afirmat sâmbătă, după întâlnirea avută cu ministrul Agriculturii Florin Barbu, că mai multe solicitări au fost acceptate, printre care şi amânarea ratelor, explicând că este vorba despre o Ordonanţă de Urgenţă care se află la avizare şi despre care a primit promisiuni că va fi aprobată în următoarea şedinţă de Guvern. El a adăugat că protestele probabil vor continua deoarece mai sunt revendicări care ţin de alte ministere. Florin Barbu a precizat că, din punctul de vedere al Ministerului Agriculturii, protestul este închis. A fost încheiat un proces verbal cu ministrul PSD privind parte din revendicările fermierilor.

Transportatorii şi fermierii merg azi la Finanțe

Transportatorii şi fermierii au demarat miercuri o serie de proteste, nemulţumiţi de accizele mari la motorină, preţurile RCA, dar şi de schimbările legislative intrate în vigoare de la 1 ianuarie. Ei au plecat pe drumurile din ţară cu camioane şi tractoare, cu viteză redusă, îndreptându-se spre Bucureşti, iar traficul a fost blocat pe mai multe şosele, inclusiv pe șoseaua de centură a Capitalei. Autoritățile nu le-au permis să intre cu utilajele în București.

Vineri, Marcel Ciolacu a avut consultări cu delegaţia transportatorilor şi fermierilor, de la care premierul a plecat nervos din cauza amenințărilor protestatarilor.

Sâmbătă, au fost la Ministerul Transporturilor, unde au negociat timp de patru ore cu Sorin Grindeanu. 

Ministrul a anunțat, la finalul întâlnirii, că a semnat o minută cu reprezentanţii protestatarilor şi a adăugat că sunt lucruri pe care le poate face şi pentru acestea s-a angajat. Social

„Am şi semnat o minută împreună cu reprezentanţii lor. Sunt lucruri pe care, urmare a acestor discuţii de aproximativ patru ore, le putem face şi pentru asta ne-am angajat. Alte chestiuni care nu ţin doar de Ministerul Transporturilor probabil că vor fi discutate şi ştiu, spre exemplu, cu RCA se merge la ASF. Lucrurile care ţin de Ministerul Finanţelor am înţeles că vor fi discutate mâine de domnul ministru”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Centrul Infotrafic: Se va circula cu viteză redusă în multe zone ale ţării

Centrul Infotrafic al Poliţiei Române informează că, duminică dimineaţa, mai multe autocamioane se află în continuare staţionate în localitatea Afumaţi, pe DN 2, pe banda 1 a sensului de mers către Bucureşti, cu intenţia de a se deplasa pe timpul zilei către Capitală.

„Estimăm că şi astăzi vor continua protestele transportatorilor şi fermierilor şi se va circula cu viteză redusă în multe zone ale ţării, în special pe centurile marilor oraşe, îndeosebi pe centura Capitalei, unde traficul a fost îngreunat în ultimele zile, de când au început manifestaţiile. (...) Sfătuim şoferii să acorde multă atenţie tuturor manevrelor efectuate şi să evite zonele cu proteste, pentru că se va circula cu viteză foarte redusă, pe alocuri putând apărea chiar blocaje în trafic”, se arată într-un comunicat al Centrului Infotrafic.

Conform sursei citate, duminică dimineaţa nu sunt semnalate autostrăzi sau drumuri naţionale cu circulaţia oprită ca urmare a condiţiilor meteorologice sau din cauza vreunui eveniment rutier.

Pe arterele rutiere principale, respectiv autostrăzile A1 Bucureşti - Piteşti, A2 Bucureşti - Constanţa, A3 Bucureşti - Ploieşti, A4 Ovidiu - Agigea, DN 1 Ploieşti - Braşov şi DN 7 Râmnicu Vâlcea - Sibiu, se circulă pe un carosabil uscat, vizibilitatea este bună, iar valorile de trafic sunt reduse.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri