Guvernul modifică joi ordonanța de urgență care îi lasă pe șoferi fără permis dacă refuză testarea antidrog. Concret, nu mai pot conduce mașina timp de trei zile, dacă refuză testul antidrog. Și dacă în acest timp nu vin rezultatele probelor biologice de la Institutul de Medicină Legală, atunci șoferii își vor recupera carnetul de conducere. Ministrul Sănătății a explicat, la Digi24, că e vorba de un termen rezonabil și că testele se vor prelucra și în weekend. De asemenea, a mai afirmat că „nu înțelege care ar fi motivația pentru refuzul testării”.
„E necesar să existe un timp rezonabil în care problemele să fie procesate. Discutăm despre două tipuri de analiză: calitativă, la care rezultatul poate să fie pozitiv sau negativ, iar după această probă, dacă testul e pozitiv se trece la determinarea cantitativă a substanței halucinogene din proba analizată. E un proces de laborator, e firesc. 72 de ore, inclusiv transportul de la locul de prelevare până la unul dintre laboratoarele regionale, e un termen rezonabil”, a explicat ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, la Digi24.
El a mai adăugat că nu e vorba de atât de multe teste, explicând că „nu trebuie să credem că vor fi mii la un laborator”.
Testele se vor face și în weekend
„Situațiile sunt destul de puține. Ce am încercat să facem ca soluție tehnică intermediară, din punctul de vedere al Ministerului Sănătății, a fost să organizăm regional astfel de laboratoare, iar MAI va asigura transportul probelor biologice. Această organizare implică și permanența, adică să se poată lucra și în weekend. De vineri până luni sunt 72 de ore și s-ar putea să nu poți face testul. Până la sfârșitul anului, printr-un proiect demarat în luna mai, finanțat de la Banca Mondială, toate cele 36 de servicii județene de medicină legală și cele șase institute de medicină legală vor avea echipamente de ultimă generație, care să permită testarea în fiecare județ a acestor cazuri”, a mai spus ministrul.
De asemenea, Rafila a mai afirmat că cei de la Ministerul Sănătății au toată disponibilitatea să-i ajute pe colegii de la MAI și populația, astfel încât rezultatele să fie oferite într-un timp cât mai scurt. El a mai adăugat că „nu înțelege care ar fi motivația pentru refuzul testării”.
„Eu nu înțeleg care ar fi motivația pentru refuzul testării. Cu siguranță că aceste teste rapide făcute în trafic au un grad mult mai mare de teste reale, nu de teste false. Cei care refuză au alte motive, nu pentru că sunt fals pozitive. Aceste chestiuni că au luat pastile și schimbă rezultatul unui test nu cred că sunt un motiv concludent și dacă s-ar întâmpla așa în 72 de ore ne lămurim. Comportamentul normal al unui șofer e să se supună controlului testului rapid, care este realizat în trafic. Eu vă spun din punctul de vedere al unui om care e medic de laborator: echipamentele aflate în dotarea poliției sunt de bună calitate și nu cred că sunt probleme legate de fiabilitatea acestora”, a conchis Alexandru Rafila.
Editor : B.C.