Banii se vor aduna în vistieria statului împreună cu toate încasările din taxe şi impozite și pot fi folosiţi la fel de bine pentru pensii, şcoli sau spitale. Sau pentru salariile bugetarilor şi cumpărarea de birouri ori imprimante.
Niciunul din şoferii celor 5,6 milioane de autovehicule din România nu are însă garanţia că banii colectaţi de stat din fiecare litru de benzină vor fi folosiţi pentru construirea drumurilor, cum au promis autorităţile.
De la 1 aprilie, statul va lua câte 7 eurocenţi din fiecare litru de carburant vândut în benzinării. Şoferii cumpără 5 miliarde de litri de motorină pe an şi două miliarde de litri de benzină. Asta înseamnă că statul va încasa anul acesta 370 de milioane de euro din această taxă.
O parte dintre cumpărătorii de motorină, iar aici vorbim despre transportatori, speră să-şi recupereze parţial banii cheltuiţi pe supraacciză, aşa cum se întâmplă în restul Europei. Şoferii de rând, însă, trebuie să se resemneze şi să plătească aproape 20 de lei în plus pentru fiecare rezervor umplut.