Încă de la intrare, Autostrada Soarelui era neîncăpătoare la prima oră. Nu era nici opt dimineaţa şi deja două accidente în care au fost implicate zece maşini blocau circulaţia. Curioşi să vadă în ce hal au ajuns autoturismele, şoferii încetineau să caşte gura, fără să le pese că în spatele lor se formau cozi kilometrice.
Deşi totul ar trebui să fie simplu, iar drumul spre mare să nu dureze mai mult de două ore şi jumătate, şoferii şi-au făcut singuri viaţa grea. Unii nu erau atenţi, nu semnalizau şi nu aveau răbdare.
De exemplu, un șofer face câteva manevre strânse şi depăşeşte toată coloana printr-un loc interzis. A câştigat câteva minute în faţa celorlaţi, dar era să provoace un accident.
Câţiva kilometri mai în faţă, la staţia de taxare, se circulă tot în coloană deşi barierele sunt ridicate şi nu se percepe taxă de pod până în septembrie. Dar nu toţi ştiu, încetinesc, iar traficul e din nou îngreunat. Se întâmplă în fiecare an, drumul spre mare, din Capitală este parcurs în patru - cinci ore.
Într-o parcare imensă s-a transformat şi DN1. Şoferii au mers încet spre deloc de la Comarnic până pe Valea Prahovei. Poliţiştii s-au agitat ore întregi şi au încercat să deblocheze, dar cele două benzi au fost prea puţine pentru zecile de mii de maşini. Mulţi şoferi au avut probleme mari.
„S-a încins ambreiajul mergând, am făcut 10 kilometri în o oră jumate. Numai viteza 1 si 2, foarte prost, foarte prost”, a spus unul dintre șoferi.
Nici în creierii munţilor n-a fost mai bine. La 13 grade celsius, şi aproape 2000 de metri altitudine, pe un drum învăluit într-o ceaţă densă, turiştii care n-au vrut să audă de mare sau de gratarele de pe Valea Prahovei, au năvălit pe serpentinele Transfăgăraşanului.
Trei mii de poliţişti vor supraveghea cele mai circulate drumuri din ţară şi vor încerca să îi ajute pe şoferi să ajungă la timp la destinaţie. Acolo unde, însă, nu e aglomerat, radarele, peste 400 vor fi pregătite să-i sancţioneze pe vitezomani.