„Privatizarea CFR Marfă ar fi fost şi un act de normalitate. Se închide robinetul unor pierderi uriaşe. Creditorul doreşte că prin privatizare, când statul încasează 51% din pachetul de acţiuni, să se asigure că are fondul necesar să-şi plătească creditul. Cred că ce s-a aprobat azi în CSAT e normal şi necesar”, a declarat Mircea Ursache, fost președinte al AVAS, la Digi24.
Fostul șef AVAS a subliniat faptul că procesul de privatizare trebuie grăbit, pentru a nu mai înregistra alte pierderi: „Simplul anunţ de privatizare nu va opri robinetul pierderilor. Oamenii trebuie să lucreze, privatizarea nu înseamnă nimic rău pentru un agent economic”.
Acesta a susținut că ideea de a fi stabilite unele condiții de precalificare este foarte bună, pentru a se evita situația creată la Oltchim.
„Condiţii de precalificare se practică peste tot în lume. E vorba de o garanţie, poate fi o scrisoare de garanţie bancară, orice formă care să garanteze că potenţialul cumpărător are condiţiile financiare de a duce CFR Marfă într-o societate capabilă să-şi plătească şi datoriile, e un lucru bun. O astfel de condiţie e de salutat”, a mărturisit Ursache.
Citiți și:
ŞEDINŢA CSAT. Undă verde pentru privatizarea CFR Marfă
ISTORIA UNUI EŞEC. Cum a ajuns CFR Marfă să lucreze în pierdere, în ultimii cinci ani
Analist economic: Această decizie are legătură cu vizita FMI
„Cred că această decizie, modalitatea și anunțurile privind privatizarea au legătură cu vizita FMI. În condițiile în care știm că discuțiile au fost tensionate, premierul a promis că se vor lua măsuri în sensul ăsta. Este un lucru foarte bun”, a declarat analistul economic Ciprian Bârsan.
Acesta a mai adăugat că din punct de vedere executiv, în companie vor fi schimbări și lucrurile vor merge spre un drum normal, firesc și benefic.
„Suntem pe drumul cel bun. Efectele asupra companiei sunt foarte bune. Problema noastră e că ne oprim la nivelul declarațiilor și când trebuie să trecem la fapte, avansăm mai greu. Cred că se va face privatizarea”, a mai spus Bârsan.
Lider sindical: Dacă va fi un administrator care o va face sa funcționeze, ridicăm pălăria, dacă el va merge spre altceva, vom reacționa
„După câte restructurări au fost în zona căii ferate, aşteptăm cu interes să vedem cine va prelua acţiunile, aşteptăm să fim invitaţi la discuţie, să vedem programele dânşilor. A fost construită de poporul român. Dacă va fi un administrator care o va face să funcţioneze, ridicăm pălăria, dacă el va merge spre altceva, vom reacţiona”, a spus Alexandru Lorincz, lider sindicat CFR Marfa Braşov.
Pe de altă parte, președintele Federației Transportatorilor Feroviari este de părere că decizia este una dintre cele mai proaste luate de FMI în România.
„Timpul va demonstra că e una din cele mai greşite decizii ale FMI luate în România. Nu vom mai avea control asupra operatorului şi ne întrebăm ce va face România în timp de război, calamităţi. CFR Marfă e operator strategic. În timp de război sau calamităţi, cu cine se va face transportul în oraşe?”, a întrebat retoric Rodrigo Maxim, președintele Federației Transportatorilor Feroviari.
Acesta a avertizat că luni, 11 februarie, când va avea loc dezbaterea la Ministerul Transporturilor, toate federațiile sindicale vor lua o poziție comună împotriva privatizării, având speranța că va fi un dialog social constructiv.