ACTUALIZARE ORA 13:00 Şoferul a fost transportat la spital, în timp ce acţiunea de mutare a sacilor continuă. El are răni minore, deci nu va rămâne probabil foarte mult în unitatea medicală.
Încărcătura a fost scoasă, iar tirul a fost ridicat.
Mai multe instituţii au deschis deja anchete: Garda de Mediu, Registrul Auto Român, Poliţia şi Inspectoratul Teritorial de Muncă. Se fac verificări pentru a se stabili dacă şoferul deţinea atestatele necesare pentru a realiza transportul şi dacă firma l-a instruit cum să procedeze în cazul unui accident.
Se estimează că, în jurul orei 14:00, pe drumul dintre Timişoara şi Reşiţa circulaţia se va relua. În acest timp, va ajunge şi marfa la destinaţie – nitratul de calciu -, respectiv la circa cinci kilometri de locul accidentului, la o fermă de animale.
Pompierii afirmă că pericolul a fost înlăturat, întrucât sacii de îngrăşământ au fost îndepărtaţi de scurgerile de combustibil, iar prima intervenţie, când s-a făcut o improvizaţie pentru oprirea acestora, a contat mult în acest rezultat. Ei mai spun că incidentul a reprezentat un exerciţiu extrem de bun, mai ales că astfel de accidente, cu tiruri ce transportă substanţe periculoase, sunt frecvente în ţară.
ACTUALIZARE ORA 11:00 Tirul răsturnat la circa 40 de kilometri de Timişoara nutransportă 24 de tone de azotat de amoniu, ci nitrat de calciu. Este vorba despre un îngrăşământ, derivat al azotatului de amoniu, la fel de periculos.
Între timp, autorităţile au găsit o rută ocolitoare pentru conducătorii auto.
La faţa locului au venit şi reprezentanţi ai Inspectoratului Teritorial de Muncă. Ei vor să afle dacă şoferul de origine sârbă avea toate actele necesare asupra sa, dacă ştia ce transportă şi cum trebuie să procedeze în cazul în care este implicat într-un accident.
Şoferul, care a suferit în accident doar câteva contuzii, le-a spus autorităţilor că în vehiculul pe care îl conducea există scurgeri de motorină. Acestea, în combinaţie cu nitratul de calciu, pot provoca o explozie.
Se pare că şoferul de origine sârbă ar fi pierdut controlul asupra volanului într-o curbă.Tirul nu dispunea de semnalizare specială specifică transportului de mărfuri periculoase.
ACTUALIZARE ORA 10:00 La locul accidentului au fost aduse două vehicule grele şiîncă un tir. Pompierii mută sutele de saci cu cele 24 de tone de azotat de amoniu în cel de-al doilea tir, pentru a le îndepărta de sursa de motorină. Vehiculele grele vor ajuta la repunerea tirului pe şosea.
Se estimează că operaţiunea va dura cel puţin câteva zeci de minute, timp în care circulaţia rămâne oprită: nici un şofer nu se poate apropia la o distanţă mai mică de 500 de metri de locul accidentului.
ACTUALIZARE ORA 9:00Două autospeciale şi poliţiştii de la Brigada Rutieră au ajuns la faţa locului şiau întrerupt circulaţia în zonăpână când pericolul va fi îndepărtat. Potrivit corespondentului Digi24, pentru început,specialiştii au izolat printr-o improvizaţie de lemn scurgerile de motorină şi au plasat saci de nisip care să absoarbă combustibilul.
Şoseaua este una circulată, întrucât face legătura între judeţele Timiş şi Caraş-Severin. Nu există rute ocolitoare şi nici o maşină nu are voie să treacă de filtrul Poliţiei în acest moment.
Tragedia de la Mihăileşti
În urmă cu aproape nouă ani, pe 24 mai 2004, un tir care transporta 20 de tone de azotat de amoniu s-a răsturnat pe DN 2, în comuna Mihăileşti din judeţul Buzău. S-a produs atunci o explozie în care au murit 18 oameni, dintre care şapte pompieri, trei localnici şi doi jurnalişti. Un crater cu adâncimea de 6,5 metri şi raza de 21 de metri s-a format în urma exploziei, iar bucăţi de metal au fost aruncate pe o rază de 200 de metri.