Un colos al mărilor și oceanelor, escală în Portul Constanța

Data publicării:
nava elbe - captura
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Mircea Someşan, românul care se află la comanda vaporului gigant Elbe, este de altfel unul dintre puţinii români care au un astfel de post. Practic gestionează tot ce se întâmplă pe uriaşul de 300 de metri lungime şi 49 lăţime. Lansată la apă în 2014, nava poate transporta, la capacitate maximă, aproape 9.400 de containere pline cu marfă.

„Responsabilitatea comandantului este aceea de a duce nava şi echipajul dintr-un port în altul şi de a ajunge la capătul liniei cu marfa aşteptată de cei care au cumpărat-o şi au plătit-o în condiţii foarte bune”, spune Mircea Someşan, comandantul navei.

Găsim români în toate posturile cheie ale navei. Sorin Popescu, şeful mecanic al navei spune că „tehnologia a evoluat foarte mult. A plecat de la partea mecanică, acum ajuns la partea electronică. Trebuie să fii şi un pic IT-ist, să ai cunoştinţe de calculator.”

La bord, totul se desfăşoară contracronomentru. În cele 35 de ore în care nava este acostată, marfa trebuie descărcată şi apoi trebuie urcate la bord alte containere. Din Constanţa, Elbe trebuie să ajungă la Istanbul. Pentru a trece prin strâmtoarea Bosfor, constructorii chinezi au stabilit ca lungimea navei să fie de 299,95 metri. Cu alte cuvinte, cu doar cinci centimetri mai mică decât limita admisă de turci.

Nava este una dintre cele mai moderne care navighează acum pe mările şi oceanele lumii. Aparatura din camera de comandă, de ultimă generaţie, este impresionantă.

Motorul acestui vas dezvoltă o putere de 47.000 de kW, suficient cât să alimenteze un oraş precum Mangalia.

„Este o mare mândrie să avem asemenea nave moderne, care sunt conduse de către ofiţeri români, venind în Portul Constanţa, după ani de zile în care au bătut oceanele şi mările lumii, netrecând niciodată într-un port românesc”, spune Romeo Stavăr-Vergea, director general CMA Ships Romania.

După ce iese din Marea Neagră, gigantul va naviga până în China.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Caz bizar. Un bărbat a ajuns la spital după ce a rămas cu mâna prietenei sale blocată în gură
Newsweek
Vin banii de la Mica Recalculare. Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...