Trotuarul electric, tras pe linie moartă. Investiția din Gara de Nord nu a funcționat vreodată

Data publicării:
gara

Cei care vor să ajungă de la metrou la gară sunt obligaţi să treacă, cu tot cu bagaje, printr-o crăpătură de nici jumătate de metru făcută într-un zid. Asta pentru că, până la inaugurarea trotuarului electric, drumul de acces a fost blocat cu un gard de metal. 

Trotuarul rulant a fost terminat încă din august 2012, dar pe acolo nu a circulat nimeni. Banda de 240 de metri ar trebui să transporte călătorii între Gara de Nord și Gara Basarab în doar două minute și să îi scape de greutatea bagajelor. În schimb, un gard și câțiva paznici au grijă ca investiția, cea mai mare de acest gen din țară, să fie protejată de accesul trecătorilor. Aceștia sunt obligați să care în continuare bagajele între cele două stații.

La capătul trotuarului, călătorii ar fi avut acces direct la staţia de metrou. Doar că drumul e blocat de un gard metalic, iar oamenii sunt obligaţi să treacă pe sub pasajul Basarab pentru a ajunge în staţie.

Cei care se aventurează printre gunoaie și moloz trebuie mai întâi să își facă loc printr-o crăpătură făcută în zid.

La începutul acestui an, primarul Sorin Oprescu anunța că investiția va fi inaugurată în primăvară, odată cu parcarea de sub pasajul Basarab. După alte cinci luni de amânare, oficialii instituției pasează răspunderea în curtea companiei de electricitate pentru întârziere.

„S-au făcut toate probele care se impun înainte de punerea în funcțiune a trotuarului şi au fost finalizate lucrările de racordare la reţeaua de energie electrică. În acest moment, contractul pentru furnizarea energiei electrice se află în faza finală, urmând ca după finalizarea acestor formalităţi, trotuarul să poată fi dat în folosinţă", asigură Primăria Capitalei.

Trotuarul electric poate transporta până la 6000 de călători pe oră, pe fiecare sens, și ar trebui să faciliteze accesul călătorilor spre liniile de tramvai, autobuz şi metrou de la staţia intermodală Basarab

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri