ACTUALIZARE 13:25 - Vremea rea îngreunează circulaţia pe calea ferată. În Gara de Nord din București, unele trenuri ajung și cu trei ore întârziere. O garnitură care vine de la Craiova are o întârziere de 150 de minute. Au fost probleme încă de dimineață, dar în acest moment sunt doar trei trenuri care întârzie. Pe lângă trenul care trebuie să sosească de la Craiova mai sunt probleme la cursa Pitești - București - 30 de minute întârziere -, și cea de la Iași cu doar zece minute întârziere.
„În cursul zilei de azi a fost un singur tren anulat din cauza condițiilor meteo: InterRegio 1880 - Targoviște - Titu, pasagerii fiind preluați de următorul tren din grafic. De dimineață a înregistrat o întârziere de două ore și trenul InterRegio 1742 de la Satu Mare. Pasagerilor de la Oradea, aflați în vagonul de dormit a cărei instalație electrică s-a defectat, li s-a oferit câte un ceai cald”, a declarat Alina Predescu, purtător de cuvânt CFR Călători.
La această oră, aproape 1.400 de angajați CFR asigură intervenții și se ocupă de deszăpezire.
Pentru preîntâmpinarea unor eventuale perturbări în circulația feroviară, se recomandă o serie de măsuri, precum asigurarea locomotivelor Diesel de rezervă și pregătirea materialului rulant pentru circulație în condiții de iarnă, suplimentarea echipelor de intervenție și asigurarea personalului necesar pentru deszăpezirea unităților proprii (revizii, depouri etc) și pregătirea suplimentară a garniturilor și verificarea acestora înainte de plecarea la drum.
„Întrucât există posibilitatea apariției de modificări/perturbări în circulația trenurilor, rugăm pasagerii ca, înainte de călătorie, să se informeze despre condițiile meteo și să apeleze telefonic Gara CFR din localitatea de plecare pentru informații actualizate despre mersul trenului cu care intenționează să călătorească. Numerele de telefon de la stațiile CFR, la care pasagerii pot cere informații, sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Info Utile/Informații Telefonice”, se menționează în comunicatul citat.
CFR Călători precizează faptul că pasagerii pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor sau călătoriilor pentru eventuale parcursuri neefectuate, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare.