Producătorii auto sunt de părere că forma actuală a noii taxe auto va duce la creşterea importurilor de maşini vechi şi poluante. Pentru a evita acest lucru, Dacia cere ca legea să prevadă un prag minim al taxei pentru maşinile non euro, euro 1 şi euro 2. Reprezentanţii companiei nu susţin însă o scădere foarte mare a valorii taxei auto pentru aceste automobile, aşa cum prevede proiectul actual.
În ceea ce priveşte maşinile cu motoare diesel euro 3 şi euro 4, constructorul sugerează menţinerea taxei la nivelul actual, şi nu reducerea ei la jumătate. Oficialii Dacia spun că, dacă proiectul taxei auto va fi aprobat în forma actuală, constructorii auto din România vor avea de suferit.
„Va avea cu siguranţă repercusiuni asupra activităţii noastre de la Dacia - Mioveni şi ar putea diminua semnificativ numărul locurilor de muncă. Vorbim de câteva sute sau chiar de câteva mii de oameni”, afirmă Jerome Olive, director General Grup Dacia-Renault.
Potrivit proiectului de lege publicat de Ministerul Mediului, diferenţa dintre valoarea taxei auto şi cea a timbrului de mediu este foarte mare în cazul maşinilor foarte vechi şi poluante şi a celor diesel. Spre exemplu, pentru o Dacia 1310 non euro din 1990, taxa auto se ridică la peste 3300 de euro. Noua lege prevede plata unei taxe de doar 360 de euro.
Cine vrea însă o Dacia Supernova euro 2 din 2001 va plăti cu 900 de euro mai puţin pe timbru, în condiţiile în care până acum taxa era de peste 1500 de euro.
Pentru un Volkswagen Passat din anul 2008, cu motor diesel euro 4 de 1900 de centimetri cubi, noua taxă este de 900 de euro, cu 250 de euro mai mică faţă de varianta veche.