Căruțele se adaugă pericolelor de pe șoselele României și sunt, în multe situații, cauza unor accidente mortale, deși circulația lor e interzisă pe drumurile naționale. Peste 50 de oameni și-au pierdut viața, în aproape 250 de accidente implicând căruțe, de la începutul anului trecut și până acum. Cel mai greu de evitat sunt noaptea, când circulă fără niciun fel de semnalizare. O familie care și-a pierdut doi copii într-un accident cu o căruță, în Teleorman, a organizat un protest ca să atragă atenția asupra fenomenului.
4 august 2021 va rămâne mereu o zi neagră în memoria unei familii din Teleorman după ce și-a pierdut băieții, de 19 și 22 de ani, într-un accident rutier. Mașina în care erau s-a izbit de o căruță nesemnalizată, în care se aflau 6 persoane. Părinții au organizat un protest pentru a atrage atenția asupra atelajelor pericol în trafic. „Jos nepăsarea!” au strigat protestatarii afișând pancarte pe care scria „Vrem dreptate pentru Radu și Ștefan!”.
„Aici căruța a circulat noaptea cu gabarit depășit, care depășea axul drumului, două căruțe pline, noaptea, nesemnalizate, iar căruțașii erau în stare de ebritate. Eu copiii nu pot să îi mai aduc înapoi. Nimeni nu mișcă un deget, de ce, de cine sunt protejați, nu știm”, a declarat pentru Digi24 Flori Dinu, mama celor doi băieți.
Deși în legislație scrie clar că atelajele nu au voie să circule pe drumurile naționale, ele sunt peste tot. Au constatat-o jurnaliștii Digi24 într-un experiment.
Alexandra Dinu - jurnalist Digi24: „Suntem pe drumul care leagă Capitala de Teleorman și pe drumul național, într-o curbă, ne-am întâlnit cu o căruță. Circulă aproape de marginea drumului, dar este cu siguranță un pericol pentru șoferii care merg pe aici”.
„Drum național, două caruțe, pe pod!” - au constatat și alți șoferi care și-au postat experientețele pe YouTube.
Dacă ziua sunt mai ușor de evitat, noaptea, dacă nu sunt semnalizate, căruțele abia se văd. Într-o filmare se vede cum șoferul se trezește cu căruța în față, evită în ultima clipă și ajunge pe contrasens, de unde vine o altă mașină care îl evită la secundă.
„Măcar niște plăcuțe vechi de înmatriculare, reflectorizante, măcar, dacă nu au o sursă de lumină e o mare problemă noaptea cu căruțele, de asta trebuie să circulăm cu viteza legală, să fim foarte atenți la astfel de probleme”, spune Emil Gătej - specialist în siguranță rutieră.
De la începutul anului 2020 și până acum, 53 de oameni au murit în aproximativ 250 de accidente în care au fost implicate căruțe. În paralel polițiștii au dat aproape 20 de mii de amenzi căruțașilor prinși că mergeau pe drumurile pe care nu au voie să circule.
Editor : Luana Pavaluca