În jurul cristalului, familia Swarovski a construit un imperiu al luxului. Bijuteriile şi decoraţiunile interioare sunt doar o parte din businessul care a crescut odată cu generaţiile care au moştenit nu doar un nume preţios, ci şi un puternic spirit antreprenorial. Membru al unei familii care a scris istorie, Manfred Swarovski a venit la Timişoara, să le împărtăşească studenţilor de aici din tainele afacerii începute de străbunicul său.
„El a inventat aparatele cu ajutorul cărora se puteau tăia 500 de bucăţi de sticlă odată. Era ceva cu totul nou, ceva care a redus substanţial preţul cristalelor”, a explicat Manfred Swarovski.
Astfel, în 1892, industria bijuteriilor de cristal a fost revoluţionată, iar afacerea familiei din Boemia a început să strălucească. Manfred Swarovski a intrat și el în acest business în 1966. Apoi a hotărât să pornească pe cont propriu, cu sprijinul familiei.
„Avantajul, când creşti într-o familie care are o afacere cu tradiţie, este că înveţi încă din copilărie. Înveţi să faci afaceri. Dar cel mai important este ceea ce faci tu, singur. Noi suntem familie foarte mare și mulți dintre membrii ei lucrează în afacerea de familie. Eu mi-am dorit să creez propriul business. Am avut câteva idei, pe care am dorit să le transform în realitate și am reușit să fac acest lucru”, a mai spus Manfred Swarovski.
În prezent, Manfred Swarovski conduce o companie care își propune să optimizeze traficul printr-o serie de sisteme de marcaje rutiere, de ghidare pentru autostrăzi și tuneluri, ori de prioritizare pentru transportul public.
„Trebuie să fii global. Dacă stai într-o singură țară, nu te poți dezvolta, nu poți crește. Astăzi, sistemele de comunicații și de transport îți permit să fii global. România este o piață interesantă, dar este încă la început. Fiecare ţară din Europa de Est este interesantă, iar România este una dintre cele mai importante”, a spus antreprenorul.
Când vine vorba de studenți, antreprenorul are un sfat valoros: să își finalizeze studiile, pentru că au mai multe oportunități.