Până la 289 de milioane de lei sunt pregătiţi şefii de la Drumuri să plătească acum pentru reluarea lucrărilor de reabilitare la aproape 50 de kilometri de şosea dintre Alexandria şi Craiova.
În 2010, aceeaşi Companie de Drumuri estima că astuparea gropilor ar trebui să ne coste cu 60 de milioane de lei mai puţin. Atunci au şi bătut palma cu Nelu Iordache, unul dintre regii români ai asfaltului, pentru aproximativ 136 milioane. De un an, însă, lucrările au îngheţat.
Doar panourile instalate pe marginea drumului le-au mai adus aminte şoferilor că aici a fost odată şantier. Ce-i drept, nu s-a lucrat niciodată cu spor. Firma omului de afaceri abia dacă a realizat 13% din lucrare înainte de a-i fi reziliat contractul.
Specialiştii de la drumuri au mai multe explicaţii pentru creşterea preţului pentru lucrările de reabilitare: fie ce lucrat Romstrade s-a stricat deja, fie acum se fac lucrări suplimentare.
„Dacă se urmăreşte modernizarea construcţiei sau reabilitarea, atunci preţul poate urca. Sau dacă există alte dotări pe şosea. Dacă nu, nu există nicio justificare”, spune afirmă Valentin Ionescu, analist economic.
Lăsate la 5% de Nelu Iordache, şi lucrările de construcţie a centurii Caracalului ar putea fi reluate anul viitor. Ar putea costa cel mult 69 de milioane de lei, cu trei mai puţin faţă de estimarea din 2010. Firma afaceristului român nu a dus la bun sfârşit nici repararea şoselei care leagă Bucureştiul de mica localitatea Adunaţii Copăceni.