Traficul supraaglomerat a fost prima problemă pe care Sorin Oprescu a remarcat-o: în ultimii 23 de ani, volumul de trafic a crescut de 12 ori, remarcă edilul.
„Infrastructura sistemului de circulaţie insuficientă, având capacităţi reduse sau sub cerinţe, calitatea şi echiparea deficitară cu trafic sufocant şi supraaglomerat, şi transport public ineficient”, a enumerat oficialul, dând şi cifra maşinilor înmatriculate în prezent în Bucureşti: peste 1,5 milioane, faţă de aproximativ 250.000 în anul 1990.
O altă nemulţumire a lui Sorin Oprescu este legată de aspectul oraşului: „Dezvoltarea urbanistică a oraşului s-a făcut în mod haotic, inestetic, necontrolat, discordant cu cerinţele de dezvoltare normale şi moderne ale unui oraş european.” El a adus şi o soluţie: un nou Plan Urbanistic General. Acesta va începe cu un inventar şi va fi gata peste trei ani, chiar la finalul celui de-al doilea mandat de primar general.
Reprezentanţii ONG-urilor de profil spun că acest plan vine târziu. „Cu Planul Urbanistic General ar fi fost o oportunitate de a pune ordine în oraş. S-au ales micile aranjamente locale...”, declară pentru Digi24 Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul şi contracandidatul lui Oprescu la alegerile locale de anul trecut.
„Faptul că PUG-ul vechi e încălcat sistematic se impută primarului Oprescu şi primarilor de sector. Haosul va persista, de la obţinerea certificatului de urbanism, până la autorizaţiile de construire”, adaugă Nicuşor Dan.
O altă problemă binecunoscută de bucureşteni o reprezintă parcările. În cei cinci ani, pe lângă parcarea subterană de la Universitate cu 450 de locuri, de obicei pe jumătate goală, primarul spune că a mai reuşit construirea unui parcări la Arena Naţională, de 1400 de locuri. Aceasta a fost o investiţie de aproape 10 milioane de euro, inaugurată în urmă cu opt luni, dar nefuncţională în acest moment. Aici se poate parca doar la evenimentele care au loc pe Stadionul Naţional.
Sorin Oprescu crede că totuşi va rezolva problema traficului până la sfârşitul acestui an măcar în câteva intersecţii din Bucureşti, prin construirea podului de la Mihai Bravu, a pasajului de la Şoseaua Olteniţei şi a pasajului de la Piaţa Presei. Banii ar veni din atragerea a 13 miliarde de euro din fonduri europene, pentru că bugetul local este insuficient.