Cea mai mare sancţiune a fost aplicată italienilor care s-au ocupat de tronsonul Timişoara- Arad - 9,5 milioane de lei.
Cei mai puțin de 50 de kilometri de şosele rapide, construite în vestul ţării, au costat statul sute de milioane de euro. Iar după doar câteva luni de când se circulă pe aceste drumuri, contructorii au primit deja primele amenzi.
Pentru ca centura de ocolire a municipiului Arad a fost predata cu 2 ani intarziere, firma de constructii a fost amendata cu 6,7 milioane de lei, adica aproape un milion si jumatate de euro.
Totul, în condițiile în care societatea a primit 100 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene și din bugetul de stat, pentru construcția centurii ocolitoare, realizată la standard de autostradă. Nu este însa prima penalizare aplicată firmei.
Cea mai mare sancțiune au primit-o italienii care s-au ocupat de tronsonul de autostradă dintre Timișoara și Arad. Pentru ca firma de construcții nu s-a încadrat în termene, penalizarea acordată de statul român a fost de 9,5 milioane de lei.
Paradoxal, în urma cu mai puțin de o lună, aceiași reprezentați ai statului erau încântați atât de autostradă, cât și de constructorul ei.
O amendă a primit și constructorul singurei șosele rapide care a fost inaugurată înainte de termen. Este vorba de tronsonul de autostradă dintre Timișoara și Lugoj, predat cu două luni mai devreme. Firma care s-a ocupat de șantier nu a predat la termen documentele fiscale, astfel că Uniunea Europeană a decontat banii cu întârziere.
Tot constructorii șoselelor rapide sunt vizați și de un control al Consiliului Concurenței, iar dacă vor fi găsiți vinovați, riscă o amendă de până la 10 la sută din cifra de afaceri.
„Au fost iniţiate investigaţii privind posibile înţelegeri anticoncurenţiale de tip cartel privind participarea cu oferte trucate la licitaţiile organizate şi împărţirea pieţei între unele companii active pe piaţa lucrărilor de construcţii de drumuri şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara”, explică reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
La începutul anului, şi Curtea de Conturi a atras atenţia că tronsoanele de autostradă din vestul ţării sunt scumpe, iar statul a plătit pentru finalizarea şoselor rapide mai mult decât fusese stabilit în cadrul licitaţiilor.