În urmă cu două luni, George Rusescu a fost implicat într-un accident auto. Şi acum aşteaptă ca firma de asigurări să plătească reparaţiile de care are nevoie maşina sa. El spune că i s-a propus o despăgubire care reprezintă doar jumătate din suma de care are nevoie.
„Probabil nici cu piese din dezmembrări sau cu piese de pe net, cum mi-au spus dânşii, şi făcută la un atelier clandestin la colţ de stradă această maşină nu poate fi reparată”, spune el.
Bărbatul este unul dintre cei prinşi la mijloc în războiul dintre firmele de asigurări şi service-uri. Asigurătorii acuză atelierele auto că supraevaluează reparaţiile efectuate în baza poliţelor RCA. Susţin că au primit facturi de 7.000 de euro pentru un far şi 7.800 de euro pentru o bară.
„Există şi service-uri care sunt neserioase, vreo 20. În România sunt autorizate de RAR 9.676 de unităţi reparatoare, 20 de service-uri... despre ce vorbim?”, spune Cristian Munteanu, preşedintele Asociaţiei Service-urilor Independente.
O soluţie ar fi expertiza independentă, care să evalueze pagubele auto şi să devină obligatorie şi pentru service-uri, şi pentru firmele de asigurare. Proiectul care prevede înfiinţarea unui astfel de corp de experţi, aşa cum funcţionează în Germania, a primit aviz pozitiv în Comisia de buget a Camerei Deputaţilor.
„În principal ne preocupă creşterea tarifelor de RCA pentru cheltuială suplimentară, pentru că orice corp de experţi, că este ăsta, că este altul, se finanţează de către piaţă”, spune Mişu Negriţoiu, preşedintele ASF.
„O expertiză la o daună medie este între 300 şi 600 de euro. Vorbim de Germania. Nu este o sumă foarte mare. O expertiză de 300 de euro este la o pagubă de până la 5000 de euro”, spune Emil Butoianu, specialist auto în Germania.
În Germania circulă 62 de milioane de maşini, de peste 13 ori mai multe decât în România.