Podul este susţinut de cabluri de oţel şi poate rezista la un cutremur cu magnitudinea de 9 grade.
Echipamentele antiseismice sunt de fabricație germană şi sunt făcute pentru prima dată în lume special pentru acest pasaj rutier peste Dunăre. Deocamdată, podul interconectează doar sectoarele de nord și sud ale Portului Constanța prin porțile 7 și 10 cu autostrada A2.
Până la sfârşitul anului se estimează că va fi terminat şi segmentul de drum care va lega capătul de sud al noului pod cu DN 39 Constanța - Vama Veche, la intrarea în Eforie Nord.
Costurile construcției s-au ridicat la 28 de milioane de euro, cu 5 milioane de euro mai mult decât au fost calculate în 2005, atunci când a fost realizat primul proiect.
Investiţia este realizată din fonduri structurale.
Ca un element anecdotic, este podul pe care președintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, l-a încurcat cu vechiul pod, în noiembrie anul trecut: