UPDATE 27 noiembrie 2014. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a oferit o reacție cu privire la această situație.
Redăm comunicatul CNADNR:
„Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie - Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum.
În privinţa apariţiei unor fisuri la poziţia km 60+660 Calea 1 de pe Autostradă Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965, menţionăm că investigaţiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier.
Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului conform prevederilor contractului “Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”. În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA.
În prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. Antreprenorul şi Consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate.
Precizăm că în cazuistica de specialitate, astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea şi a altor autostrăzi şi drumuri noi.”
Lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie este unul cu probleme. Înainte de inaugurare, în zonă s-au semnalat mai multe alunecări de teren şi termenele de finalizare au fost de mai multe ori depăşite din cauza surpărilor.
Situaţia s-a agravat azi-noapte, când au fost minus patru grade Celsius. Au apărut crăpături în asfalt pe o lungime de 20 de metri.
Constructorii au luat probe pentru a stabili dacă a fost afectat doar stratul de la suprafaţă sau şi terasamentul.