Mihai Daneş lucuieşte în zona viitorului pasaj. Spune că acum trei ani s-a trezit pur şi simplu cu utilajele la poartă. I s-a spus că şi-a construit casa unde nu trebuie, aşa că a acţionat primăria în instanţă.
„Intenția este ca la câțiva metri de balconul de la etajul unu să apară un mare picior de pod de la un drum expres, care să ne tulbure, să ne îngroape pur și simplu casa sub un pod”, spune unul dintre contestatari, Mihai Daneş.
Bărbatul a contestat în instanţă autorizaţia de construcţie pe care Primăria a emis-o pentru prima parte a proiectului. A câştigat, dar municipalitatea a făcut recurs.
„Ei profită de o prevedere a legii, 50/91, care le permite în caz de cutremur, inundație, să emită o autorizație de construcție de urgență, pentru înlăturarea efectelor sinistrului”, spune avocatul Dumitru Dobre.
Lucrările la Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1 au început în 2010. Primăria a promis atunci un drum expres cu trei benzi pe sens, cu trei pasaje şi care să facă legătura între centrul oraşului şi A1. Costurile totale ar fi trebuit să se ridice la 138 de milioane de euro, dar banii s-au terminat repede.
Proiectul a fost blocat din 2011 până săptămâna trecută, când Primăria Capitalei a anunţat reluarea lucrărilor. Până acum, însă, a fost construit doar un pilot şi a fost turnată fundaţia pentru cel de-al doilea.
Municipalitatea a alocat în acest an 4,2 milioane de euro pentru acest proiect. Lucrările au reînceput, deşi 15 bucureşteni au făcut contestaţii şi se luptă În continuare în instanţă cu Primăria.
„Aduce un aflux de trafic rutier puternic în centrul Capitalei. Doi, această șosea urbană trece la câțiva zeci de uzina de apă Apa Nova”, spune un alt contestatar, Victor Rausse.
Dacă instanţele de judecată vor considera ilegal proiectul, Primăria va trebui să dea explicaţii Curţii de Conturi pentru banii cheltuiţi până acum.