Ministrul Transporturilor a declarat că în mai Master Planul pentru dezvoltarea rețelei de drumuri și căi ferate din România va ajunge în Parlament pentru aprobare. Deocamdată se așteaptă aprobarea Comisiei Europene pe acest proiect.
În contextul scandalului din cadrul CNADNR, directorul Companiei de Drumuri a recunoscut că sunt probleme în construcțiile de la mai multe tronsoane de autostradă și pe autostrăzile inaugurate acum doi sau trei ani, dar nu sunt foarte grave. Cătălin Homor a precizat că constructorii intervin pentru a le remedia.
De asemenea, șeful CNADNR a precizat că vrea să realizeze un audit în Companie și să înființeze o direcție de control intern pentru angajații sau proiectele unde pot apărea probleme.
Neregulile la CNADNR au fost date în vileag chiar de către angajaţi ai instituţiei. Într-o scrisoare trimisă presei, ei au cerut eliminarea nepotismului din companie și sancţionarea celor care sunt găsiţi vinovaţi pentru nereguli. Asta în condiţiile în care fostul director general, Narcis Neaga, cercetat de DNA pentru dezastrul de la autostrada Cunţa-Sălişte, ocupă în continuare o funcţie de conducere şi este plătit, lunar, cu peste 20.000 de lei.
Angajaţii CNADNR reuniţi în acest Grup de Iniţiativă vor ca posturile să fie ocupate pe baza unui concurs, pentru ca directorii să nu-şi mai angajeze rudele. Aşa s-a ajuns ca numai 7% din cei 6.000 de angajaţi ai companiei să fie ingineri cu studii în domeniul drumurilor, arată datele corpului de control al Ministerului Transporturilor.
Angajaţii Companiei de Autostrăzi spun că instituţia nu are suficienţi juriști să o reprezinte în instanţe şi nici ingineri suficienţi pentru a construi drumuri. În schimb, are peste 300 de șoferi care se ocupă de treburile personale ale şefilor.
În lipsa juriştilor, CNADNR riscă să piardă procese de 450 de milioane de euro cu constructorii.