Ca să se circule mai uşor în centrul Bucureştiului, primăria vrea să desfiinţeze o parte din parcările de suprafaţă. Şoferii ar urma să-şi lase maşinile într-una din cele şapte noi parcări subterane.
„Cea mai mare dintre parcările propuse va fi în Piaţa Constituţiei. Va avea 988 de locuri de parcare şi va costa puţin peste 200 de milioane de lei. Construcţia ei va dura însă doi ani şi jumătate din momentul începerii lucrărilor”, relatează Adrian Cojocaru, reporter Digi24.
Acum, şoferii îşi lasă maşinile în scuarul din mijlocul pieţei sau pe Bulevardul Unirii. Cum zona e extrem de aglomerată, bătălia pentru un loc liber e mare.
- Zona este încărcată, sunt şi obiective, instanţe judecătoreşti. E şi zona zero, e dificil.
- Practic sunt mulţi care nu stau în zona asta şi vin. Pe de altă parte, sunt şi ministerele astea care umplu parcarea aia de acolo tot timpul. Deci e nevoie.
Alte o mie de locuri ar urma să apară lângă Sala Palatului. Aici vor fi două parcări subterane. Una ar urma să aibă peste 550 de locuri, iar cea de-a doua aproape 540.
În total, primăria ar urma să construiască peste 2.800 de noi locuri de parcare în zonele Sala Palatului, Lipscani, Palatul de Justiţie, Piaţa Constituţiei, Biserica Antim şi Piaţa de Flori.
„Încercăm să luăm maşinile care ne îmbăcsesc, ne sufocă la nivelul străzii, parcate, să încercăm să le punem în alte locuri, gen parcări subteran sau pe străzile adiacente”, spune Mario Kuibuş, managerul proiectului PIDU.
Planurile arhitecţilor vizează ca, treptat, zona centrală să devină una liberă de maşini.
„Să încercăm să avem mai multe biciclete, mai mulţi pietoni, într-o infrastructură nouă, frumoasă”, adaugă Mario Kuibuş.
Noile părcări sunt incluse în Planul Integrat de Dezvoltare Durabilă, aprobat de Consiliul General în decembrie, după cinci ani de discuţii. Aceiaşi aleşi locali ar fi trebuit să aprobe săptămâna trecută şi valoarea lucrărilor, însă, la ultima şedinţă în postura de consilieri generali, unii s-au plictisit la jumătate şi au plecat chiar înainte să voteze proiectele privind parcările.
- În sală avem prezenţi douăzeci de consilieri generali. În regulă, constatăm lipsa de cvorum a şedinţei. Declar şedinţa închisă.
Aşa că, cel mai devreme, votul va fi reluat în toamnă. Planul Integrat de Dezvoltare cuprinde, în total 19 mari proiecte.
Ca să le pună în practică, municipalitatea ar avea nevoie de peste 280 de milioane de euro. Mai bine de trei sferturi din sumă ar putea fi fonduri europene. În schimb, dacă lucrările nu se încheie până cel târziu în 2023, planurile îşi pierd valabilitatea.