Anul trecut, de exemplu, cei aproape 1500 de angajaţi ai Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian, pe scurt ROMATSA, au plecat acasă, în fiecare lună, cu aproape 18.000 de lei, adică undeva în jurul a 4.000 de euro.
Să-l luăm ca exemplu pe fostul director general Aleodor Frâncu. Potrivit declaraţiei de avere, în 2012 a băgat în buzunar lunar aproape 9.380 de euro. Salariile de la ROMATSA au intrat în atenţie presei în mai multe rânduri. Controlorii de zbor monitorizează traseul tuturor aeronavelor care trec prin spațiul aerian românesc, iar banii nu vin de la buget, ci din taxele pentru coridoarele de zbor, plătite de companiile aeriene.
Tot din surse proprii îşi permite ROMATSA şi să-şi instruiască angajaţii la şcoli de aviaţie de top. De exemplu, anul trecut, şi-a trimis personalul operativ să se perfecţioneze la Miami, la celebra şcoală de aviaţie Pan Am International Flight Academy. Nota de plată: peste 683.000 de euro.
Alte 26 de milioane de euro plăteşte unei companii spaniole pentru un nou sistem de management al traficului pentru spaţiul aerian al României, care ar trebui să fie operaţional la finalul lui 2015.