Primul tronson a primit autorizaţiile de construcţie după opt ani, timp în care a fost desenat şi proiectat de nenumărate ori. Proiectul este finanaţat cu bani europeni.
Șoseaua de coastă va începe din Portul Tomis, mai exact din fața Comandamentului Forțelor Navale. Potrivit șefului de proiect, lucrările vor începe în toamna acestui an.
Şoferii vor avea la dispoziţie, pe o distanţă de 10 kilometri, o bandă de circulaţie pe fiecare sens de mers. La fel cei care vor dori să facă o plimbare cu bicicleta de-a lungul mării.
La intrarea în staţiunea Mamaia va fi capătul şoselei de coastă, respectiv al treilea tronson. Însă, turiştii vor mai avea de aşteptat câţiva ani buni până când se vor plimba pe aici, pentru că primul tronson al şoselei va fi gata în iunie 2015.
De o parte şi de alta a drumului vor fi şi locuri de parcare, dar şi stâlpi de iluminat. Planurile sunt măreţe pe hârtie.
„Pentru facilitarea accesului persoanelor vârstnice, a copiilor, a persoanelor cu dizabilități, vom monta un lift pe plan înclinat, un funicular. Va avea o pasarelă care va traversa peste șosea”, explică managerul de proiect.
Constăneţenii, care vara sunt copleşiţi de traficul aglomerat, abia aşteaptă demararea lucrărilor. „Sper că va aduce mai mulți turiști. E o veste bună și pentru constănțeni, o să avem unde să ne plimbăm vara și iarna”, spune un localnic.
Administratorii oraşului nu au anunţat o dată exactă pentru finalizarea întregii şosele. Nici nu au cum să o facă, pentru că întâi, Uniunea Europeană trebuie să aprobe celelalte proiecte pentru tronsoanele doi şi trei şi abia apoi să aloce banii. Însă, odată terminată, şoseaua de coastă a României va putea concura cea din Trogir, Croaţia sau Coasta de Azur, în Franţa.