România, țara cu cele mai lente trenuri din UE

Data publicării:
trenuri gara iasi -Mediafax Foto-Andrei Nacu-1
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Din Capitală şi până în Urziceni, un tren face aproape două ore, deşi distanţa dintre cele două oraşe este mai mică de 80 de kilometri. Se întâmplă acest lucru deoarece, pe porţiuni întregi, trenul circulă cu o viteză de doar 40 de kilometri la oră.

Trenul este frânat de restricţiile de viteză, care anulează timpul câştigat pe micile porţiuni unde mecanicul de locomotivă poate să apese acceleraţia până la 80 la oră.

În transportul de călători, viteza comercială este de 43 de kilometri la oră”, spune Otilian Neagoe, preşedintele Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar.

În aceste condiţii, nu este de mirare că specialiștii Forumului Economic Mondial ne-au plasat pe ultimul loc în Uniunea Europeană la calitatea infrastructurii feroviare, chiar şi în spatele bulgarilor.

Într-un clasament internaţional suntem pe locul 59, în spatele unor ţări precum Maroc, Kazakstan, Tunisia, Tadjikistan sau Muntenegru.

Cea mai performantă cale ferată din lume este în Japonia, urmată de de Elveţia, Hong Kong, Spania şi Finlanda.

În România, cea mai mare viteză cu care poate merge un tren este de 160 de kilometri la oră şi se înregistrează între Bucureşti şi Constanţa.

Pentru moment, în România nu există o rută care să fie sutenabilă pentru calea ferată de mare viteză. Costul pe kilometru ar fi undeva la 35 de milioane de euro. Ceea ce este foarte foarte mult”, explică Răzvan Dobre, consilier superior în Ministerul Transporturilor.

În timpul unei vizite de anul trecut în China, premierul Victor Ponta a încercat să-i convingă pe asiatici să construiască pe banii lor o cale ferată de mare viteză spre Iaşi.

În China trenurile ajung şi la 440 de kilometri la oră. De exemplu, între Beijing şi Shanghai 1.300 de kilometri sunt parcurşi în mai puţin de patru ore.

La noi, în patru ore abia dacă pot fi parcurşi 240 de kilometri, adică distanţa din Bucureşti la Tecuci.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Județul care a dispărut de pe harta României. Cu o istorie bogată și o populație însemnată, acum regiunea...
Digi FM
Cea mai mare iubire a Papei Francisc. Amalia, femeia care ar fi putut schimba istoria: „Mi-a spus că dacă nu...
Pro FM
Katy Perry, imaginile care i-au adus din nou critici din partea fanilor: „O altă încercare disperată de a...
Film Now
Penn Badgley, afectat de moartea lui Michelle Trachtenberg, colega lui din Gossip Girl: „Avea un râs...
Adevarul
Țara în care prețurile sunt mai mici ca în România, iar salariul minim e 2.234 de euro. „Poți să nu lucrezi...
Newsweek
Ministrul Muncii, anunț despre creșterea pensiei și Mica recalculare: „Valorificăm toate veniturile”
Digi FM
Cum arată actrița Sophie Marceau la 58 de ani. În anii '90, franțuzoaica impresiona cu frumusețea ei naturală
Digi World
"Așteptări vs. realitate. Mă simt înșelată". A crezut că și-a închiriat cea mai frumoasă cameră cu vedere la...
Digi Animal World
Descoperirea șocantă făcută de un bărbat în propriul dormitor. Ce se ascundea în perna sa: „Așa ceva nu am...
Film Now
Dolph Lundgren, secretul căsniciei fericite cu soția sa, mai tânără cu 39 de ani decât el: „E ciudat, dar...
UTV
Mira s-a mutat cu Levi Elekes într-o casă luminoasă: „În sfârșit mă trezesc cu chef de viață”