România, o legendă. Bogdan Naumovici: „Vii în ţara lui Greuceanu, nu te miri că e groapă prin asfalt”

Data publicării:
0902 20legendeturism-48548

Legenda contelui Dracula este cea mai cunoscută străinilor: însuşi Prinţul Charles susţine că are legături de rudenie cu Vlad Ţepeş. „Arborele genealogic spune că descind din Vlad Ţepeş. Deci am un interes în această ţară!”, spunea moştenitorul tronului britanic, intervievat pentru un documentar dedicat poveştilor originare din România.

De altfel, legendele româneşti stârnesc interesul străinilor de sute de ani deja. Transilvania, de pildă, este „un loc al mitului şi al legendei, unde urletul îndepărtat al lupilor înfioară şi acum aerul nopţii, unde urşii îşi ascut ghearele de pinii înalţi, iar râşii se furişează fantomatic printre stâncile posace”, se spune în emisiunea Wild Carpathia a postului Travel Channel.

Ministrul pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism, Maria Grapini, crede că dacă am promova legendele, ţara noastră ar avea de câştigat. Nu se ştie deocamdată însă ce legende vor fi promovate şi nici ce buget va fi alocat acestei iniţiative.

Fostul ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, este însă de altă părere. „Nu ai de ce să promovezi altceva atâta timp cât există o industrie Dracula, sunt 1000 de romane, zeci de mii de fan-cluburi... eu am identificat 5000 în China”, spune Agathon.

Specialiştii în publicitate privesc realitatea în faţă şi spun că, atâta timp cât drumurile sunt proaste şi serviciile de slabă calitate, nici măcar Mioriţa sau Meşterul Manole nu i-ar putea atrage pe străini. „Să îţi promovezi ţara prin legende este o opţiune doar când vrei să justifici prezentul prin prisma trecutului. Vii în ţara lui Greuceanu, nu te miri că e groapă prin asfalt, pentru că a băgat mâna în ureche la cal şi a aruncat în spate cremenea, pieptenul, oglinda şi aşa mai departe...”, comentează expertul în publicitate Bogdan Naumovici.

Cinci campanii, 10,5 milioane de euro

Ministerul Turismului nu este la prima încercare de a atrage turiştii străini. De fiecare dată când s-a schimbat conducerea, s-a schimbat şi strategia, iar sumele cheltuite din 1995 încoace pe promovare sunt de ordinul milioanelor de euro.

De la albumul „Eterna şi fascinanta Românie”, tipărit în 10.000 de exemplare şi pentru care statul a plătit peste 6 milioane de euro, la „România, mereu surprinzătoare”, „Fabulospirit”, „Romania, the Land of Choice”, sau sloganul „Explore the Carpathian Garden”, toate au fost campanii pentru care au fost cheltuite sume impresionante. În ciuda lor, turiştii străini au întârziat să apară.

Campanii de promovare a României:

1995: „Eterna şi fascinanta Românie” - 6 milioane de euro.

2004: „România, mereu surprinzătoare” - 2 milioane de euro.

2006: „Fabulospirit” - 110.000 euro.

2009: „Romania, the Land of Choice” - 1,5 milioane de euro.

2011: „Explore the Carpathian Garden” - 890.000 de euro.

Pe aceeaşi temă:

Maria Grapini vrea să promoveze turismul cu ajutorul legendei mărțișorului

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cât de des trebuie să-ți speli picioarele: Adevărul surprinzător despre...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa