România, o legendă. Bogdan Naumovici: „Vii în ţara lui Greuceanu, nu te miri că e groapă prin asfalt”

Data publicării:
0902 20legendeturism-48548

Legenda contelui Dracula este cea mai cunoscută străinilor: însuşi Prinţul Charles susţine că are legături de rudenie cu Vlad Ţepeş. „Arborele genealogic spune că descind din Vlad Ţepeş. Deci am un interes în această ţară!”, spunea moştenitorul tronului britanic, intervievat pentru un documentar dedicat poveştilor originare din România.

De altfel, legendele româneşti stârnesc interesul străinilor de sute de ani deja. Transilvania, de pildă, este „un loc al mitului şi al legendei, unde urletul îndepărtat al lupilor înfioară şi acum aerul nopţii, unde urşii îşi ascut ghearele de pinii înalţi, iar râşii se furişează fantomatic printre stâncile posace”, se spune în emisiunea Wild Carpathia a postului Travel Channel.

Ministrul pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism, Maria Grapini, crede că dacă am promova legendele, ţara noastră ar avea de câştigat. Nu se ştie deocamdată însă ce legende vor fi promovate şi nici ce buget va fi alocat acestei iniţiative.

Fostul ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, este însă de altă părere. „Nu ai de ce să promovezi altceva atâta timp cât există o industrie Dracula, sunt 1000 de romane, zeci de mii de fan-cluburi... eu am identificat 5000 în China”, spune Agathon.

Specialiştii în publicitate privesc realitatea în faţă şi spun că, atâta timp cât drumurile sunt proaste şi serviciile de slabă calitate, nici măcar Mioriţa sau Meşterul Manole nu i-ar putea atrage pe străini. „Să îţi promovezi ţara prin legende este o opţiune doar când vrei să justifici prezentul prin prisma trecutului. Vii în ţara lui Greuceanu, nu te miri că e groapă prin asfalt, pentru că a băgat mâna în ureche la cal şi a aruncat în spate cremenea, pieptenul, oglinda şi aşa mai departe...”, comentează expertul în publicitate Bogdan Naumovici.

Cinci campanii, 10,5 milioane de euro

Ministerul Turismului nu este la prima încercare de a atrage turiştii străini. De fiecare dată când s-a schimbat conducerea, s-a schimbat şi strategia, iar sumele cheltuite din 1995 încoace pe promovare sunt de ordinul milioanelor de euro.

De la albumul „Eterna şi fascinanta Românie”, tipărit în 10.000 de exemplare şi pentru care statul a plătit peste 6 milioane de euro, la „România, mereu surprinzătoare”, „Fabulospirit”, „Romania, the Land of Choice”, sau sloganul „Explore the Carpathian Garden”, toate au fost campanii pentru care au fost cheltuite sume impresionante. În ciuda lor, turiştii străini au întârziat să apară.

Campanii de promovare a României:

1995: „Eterna şi fascinanta Românie” - 6 milioane de euro.

2004: „România, mereu surprinzătoare” - 2 milioane de euro.

2006: „Fabulospirit” - 110.000 euro.

2009: „Romania, the Land of Choice” - 1,5 milioane de euro.

2011: „Explore the Carpathian Garden” - 890.000 de euro.

Pe aceeaşi temă:

Maria Grapini vrea să promoveze turismul cu ajutorul legendei mărțișorului

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Un bărbat și-a cumpărat cea mai ieftină mașină din lume. Ce poate să facă această la nici 2.500 de euro
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Richard Gere, dezvăluiri despre mutarea în Spania: „Soția mea mi-a dat șapte ani în SUA!” Alejandra e mai...
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
570 lei în plus la pensie timp de 6 luni pentru anumiți pensionari. Cum intri în posesia banilor?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Banner Aquatique kids 1280 x 720 px_nov_2024
(P) Aquatique este desemnată, din nou, Cea mai bună apă minerală plată pentru copii și Cea mai bună apă...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Angelina Jolie, după ce a luat prima lecție de operă pentru filmul "Maria": "Am tras aer în piept și am...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...